Categories: Google Adwords

Mi az a Google Adwords?

A Google Inc. 2000-ben vezette be az önkiszolgáló hirdetési rendszerét, amelyet Adwords névre keresztelt. A rendszer segítségével két fő területen lehetséges hirdetni:

– A hirdetők a Google keresési találatai mellett jelentethetnek meg fizetett hirdetéseket. Ezeket nevezzük keresési hirdetésnek.

– A hirdetők a Google megjelenítő partnereinek a honlapjain hirdethetnek. Ezeket nevezzük Display hirdetéseknek.

Google Adwords keresési hirdetések

A keresési hirdetések nem csak a Google oldalain, hanem a Google keresési partnereinek a találati listáján is megjelennek (pl. AOL). A keresési hirdetések nagy előnye, hogy célirányosan azoknak hirdethetünk, akik a mi szolgáltatásunkat keresik. Ez a gyakorlatban úgy jelenik meg, hogy ha valaki keresést indít egy szóra, akkor a Google a találati lista mellett/felett/alatt a keresőszóhoz kapcsolódó, releváns hirdetéseket is megjelenít. A relevancia mérésére szolgál az Adwords rendszerében a kulcsszó minőségi mutatója. Minél magasabb egy hirdetéshez kapcsolódó kulcsszó minőségi mutatója, annál olcsóbban jelenhet meg a hirdetés az adott szóra. A Google ezzel biztosítja, hogy a felhasználói élményt ne rontsák irreleváns hirdetések.

Google Display hirdetések

A Display hirdetések megjelenítésére mára több százezres számú Google partner oldalon van lehetőség, amely így a legnagyobb hirdetési rendszert jelenti világszerte.

A Google Adwords Display rendszerén keresztül lehetőség van szöveges hirdetések, képes bannerek és videós hirdetések megjelenítésére egyaránt.

Kiválaszthatjuk, hogy mely Google partner weboldalakon szeretnénk hirdetni, de megadhatunk kulcsszavakat is, amely esetben a hirdetésünk azokon a weboldalakon fog megjelenni, amelyek tartalmazzák az adott kulcsszót. Az Adwords rendszer segítségével a hirdetés elérhető áron jelenhet meg a legnívósabb weboldalakon, online médiafelületeken is.

A Google Adwords árazása

A keresési hálózatban a CPC (cost-per-click) választására van csak lehetőség. Ennek a nagy előnye, hogy csak azokért a megjelenésekért kell fizetnünk, amikor egy felhasználó rákattint a hirdetésünkre. Így csak a potenciális vásárlókért fizetünk.

A Display hirdetések esetén választhatunk, hogy CPC vagy CPM (ezer megjelenésre vonatkozó díj) alapon szeretnénk fizetni a hirdetésért.

Az egy kattintásra jutó költségeket két fő paraméter együttese határozza meg: a hirdetői verseny és a kulcsszó Minőségi mutatója. A Minőségi mutató a hirdetésnek az adott kulcsszóra vonatkozó relevanciáját hivatott értékelni. A Minőségi mutató első sorban a hirdetés szövegét, a céloldal minőségét, a CTR-t (kulcsszóhoz tartozó átkattintási arány) valamint egyéb relevancia tényezőt vesz figyelembe. Az 1-10-ig terjedő Minőségi mutató minél nagyobb, annál kevesebbe kerül egy kattintás a hirdetőnek.

Ha kíváncsiak vagyunk arra, hogy a tevékenységünket jellemző kulcsszavakra havonta hány keresés történik a Google rendszerében, akkor a Google kulcsszóválasztó eszköz ebben segítségünkre lehet.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

1 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

1 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

1 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

2 év ago

Változott a Google Ads számlázás

A Google Ads 2021. novemberben megváltoztatta a számlázási módot, amelynek köszönhetően nagyon sok hirdető nem…

2 év ago

Google Ads automatizálás vagy csak manuális kampánykezelés?

A professzionális Google Ads kampánykezelés rengeteg olyan elemet, eszközt tartalmaz, amelyek egy laikus vagy kezdő…

2 év ago