2021. május 13.

Webshop marketing

A hatékony webáruház marketingben kulcsfontosságú, hogy már rövid távon is megtérüljön, hosszabb távon pedig egyre több hasznot hozzon az üzemeltető számára.

Mi a legfontosabb a hatékony webshop marketinghez?

  • Jól meghatározott célok, ehhez használható hirdetési felületek
  • A célokhoz igazodó, professzionális hirdetési kampányok
  • Mérhető eredmények
  • Folyamatos, adatvezérelt optimalizálás

Ügynökségünk 16 év szakmai tapasztalattal és webáruház marketingre specializálódott szakértőkkel is rendelkezik. Az elmúlt évek alatt sok különböző területtel foglalkozó webáruház online marketingjét sikerült már hatékonnyá tennünk. Gyakori eset volt, hogy már régóta működő kampányok optimalizálását bízták ránk és ilyen módon 3-400 %-kal növeltük a hatékonyságát, megtérülését a webshop marketingnek egy hónap alatt.

Ahány webáruház, annyi féle marketing stratégia létezhet. Egy új ügyfél esetén a webshop marketing kialakításának első lépéseként felmérjük, hol és milyen módon érdemes az adott webáruházat hirdetni. Ezt követően felépítjük a kampányokat, elvégezzük a megtérülés méréséhez szükséges beállításokat, majd folyamatosan optimalizáljuk a hirdetéseket, hogy egyre nagyobb bevételt hozzon a webáruház számára.

Az alábbi területeken tudunk segíteni webshop marketingben:

Google Shopping

 

A Google Shopping hirdetés egy meghatározó webshop marketing újítás a Google részéről, hiszen ez által egy olyan lehetőséget biztosítanak a hirdetők számára, amivel meg tudják jeleníteni a termékeiket képekkel, árakkal és egyéb lényeges információkkal a Google találati listáján oly módon, hogy ezek megelőzik a Google Ads keresési hirdetéseket is.Macbook Google Shopping

A Google Shopping a látványra teszi a hangsúlyt és így a potenciális vásárlóknak nem csupán némi leírásból kell következtetniük egy adott termékre, hanem vizuálisan is látni tudják, hogy miről van szó. A látvány pedig párosítva van a legfontosabb információkkal, így nagy eséllyel valóban csak azok fognak egy adott hirdetésre kattintani, akiket tényleg érdekel a termék. Ennek köszönhetően pedig eredményesebbek a Google webshop marketingnek a hirdetési kampányai, amit nemzetközi statisztikák alapján készült becslések is megerősítenek.

A Google a hirdetések sorrendjének a kialakítását több aspektus alapján határozza meg, a legjobb árak mellett, a minőségi beállítás és a pontos termékadat-kitöltés is nagyon fontos lehet. A Shopping-hirdetések sikere miatt az is elképzelhető, hogy az ilyen hirdetések a háromnegyedét fogják képezni a jövőben a kulcsszavas keresésekből származó webshop marketing forgalomnak. A Google Shopping pedig az itthoni bevezetése óta meg is újult még látványosabb dizájnt öltve magára és további hasznos funkciókkal kibővülve, mint amilyen az árkövetés is. Ennek a funkciónak a segítségével követni lehet egy adott termék árának a csökkenését, amiről a Google tájékoztat is értesítés formájában, ha akarunk élni ezzel a lehetőséggel. A Shopping funkció ráadásul nem korlátozódik a Google keresési oldalaira, hanem megjelenik a képkeresőben, illetve a YouTube felületén is. A Display kampányok során pedig a banner hirdetés helyett jelenik meg a képkatalógus.

 

Intelligens Shopping

Az intelligens Shopping-kampány pedig optimálisan felhasználja a normál Shopping-kampányok és a vizuális remarketingkampányok pozitívumait. Segítségével egyszerűbbé válik a kampánykezelés, bővül az elérés és nem utolsó sorban maximalizálni lehet a konverziós értéket. Az intelligens Shopping-kampányok hirdetései meghatározó webshop marketing elemek, amelyek megjelenhetnek a keresési hálózaton, Display hálózaton, a Youtube platformján és a Gmailben is.

Keresőoptimalizálás

A webshop marketing fontos eleme a keresőoptimalizálás is, amely segíthet egy webáruháznak releváns kulcsszavakra a Google találati listájának az elejére jutni. A tartós kiváló helyezések nagy mennyiségű organikus forgalmat képesek generálni. A SEO folyamatának fontos része az adott webshop technikai beállításainak az optimalizálása, a kulcsszókutatás a releváns kulcsszavak megtalálására, a versenytársak kulcsszavainak az elemzése és a minőségi linképítés.

 

Facebook termékkatalógus

A Google Shopping viszont nem az egyetlen aranyat érő újítás a webshop marketingben, hiszen a Facebook platformján felhasznált termékkatalógusok is egy csodafegyverré válhatnak. A Facebook megjelenés nagyon lényeges szerepet játszhat egy webáruház sikerében és a termékkatalógus segítségével egy adott webáruház termékei egy olyan gyűjtemény formában képesek megjelenni, amelyek tartalmazzák az értékes információkat is.

Több módszer segítségével lehet feltölteni egy adott termékkatalógust: manuálisan feltöltve a termékeket egyenként, nagy mennyiségben egy CSV fájlból például, a webshop saját rendszerével összekötve és onnan folyamatosan frissítve, illetve egy Facebook Pixel segítségével.

D. Franklin márka Facebook Bolt hirdetés

Továbbá az így létrehozott termékkatalógust több helyen is felhasználhatjuk a Facebookon belül. A Facebook Bolt ennek az egyik leglényegesebb eleme, amely által könnyen meg lehet jeleníteni termékeket a katalógusokból és a posztokhoz is kreatívan fel lehet használni, aminek köszönhetően a vásárlók nagyon könnyedén leadhatják a rendelésüket. Ezzel párhuzamosan pedig az Instagram Bolt használata is ajánlott a webshop marketing sikeréhez. Segítségével promotálni lehet a termékeket posztokban, sztorikban vagy akár a „termék” opcióval, amelyet az Üzleti Instagram profilok tudnak kihasználni.

Az olyan Facebook-hirdetések, amelyek a termékkatalógusra épülnek képesek dinamikusan megjeleníteni a termékeket, figyelembe véve azt, hogy egy látogató mely termékekkel találkozott a felkeresett webshopon belül. A dinamikus hirdetés kreatív által pedig a Facebook optimálisan mutatja meg a termékkatalógus elemeit a felhasználóknak sok szempontot figyelembe véve, amivel képes a látogatókra szabni a termékek megjelenítését.

A Facebookon belüli dinamikus remarketing nagyon hatékony azoknak a látogatóknak a visszacsábításában, akik vásárlás nélkül távoztak vagy valamilyen okból fakadóan elhagyták a kosarat. Ezzel a funkcióval nem szükséges minden terméknek létrehozni egy külön hirdetést, mivel a Facebook ezt megoldja helyettünk és ezeket ráadásul személyre is szabja minden látogató számára.

Emellett posztolhatunk apró fehér ponttal termékmegjelenítéses bejegyzéseket, és még ezen felül is vannak lehetőségek a webshop marketingre a Facebookon belül, és a jövőben várhatóan ez még tovább fog bővülni.

Webshop marketing árajánlatokért keressen meg minket bizalommal:

Küldj üzenetet: