fbpx
2021. május 13.

Webshop marketing

2019 egy nagyon emlékezetes év a hazai webshopok számára, hiszen ekkor történt, hogy Magyarországon is bevezették a
Google Shopping hirdetésformáját. Ez egy meghatározó webshop marketing újítás a Google részéről, hiszen ez által egy olyan lehetőséget biztosítanak a hirdetők számára, amivel meg tudják jeleníteni a termékeiket képekkel, árakkal és egyéb lényeges információkkal a Google találati listáján oly módon, hogy ezek megelőzik a Google Ads keresési hirdetéseket is.

Macbook Google Shopping

Google Shopping

A Google Shopping a látványra teszi a hangsúlyt és így a potenciális vásárlóknak nem csupán némi leírásból kell következtetniük egy adott termékre, hanem vizuálisan is látni tudják, hogy miről van szó. A látvány pedig párosítva van a legfontosabb információkkal, így nagy eséllyel valóban csak azok fognak egy adott hirdetésre kattintani, akiket tényleg érdekel a termék. Ennek köszönhetően pedig eredményesebbek a Google webshop marketingnek a hirdetési kampányai, amit nemzetközi statisztikák alapján készült becslések is megerősítenek.

A Google a hirdetések sorrendjének a kialakítását több aspektus alapján határozza meg, a legjobb árak mellett, a minőségi beállítás és a pontos termékadat-kitöltés is nagyon fontos lehet. A Shopping-hirdetések sikere miatt az is elképzelhető, hogy az ilyen hirdetések a háromnegyedét fogják képezni a jövőben a kulcsszavas keresésekből származó webshop marketing forgalomnak. A Google Shopping pedig az itthoni bevezetése óta meg is újult még látványosabb dizájnt öltve magára és további hasznos funkciókkal kibővülve, mint amilyen az árkövetés is. Ennek a funkciónak a segítségével követni lehet egy adott termék árának a csökkenését, amiről a Google tájékoztat is értesítés formájában, ha akarunk élni ezzel a lehetőséggel. A Shopping funkció ráadásul nem korlátozódik a Google keresési oldalaira, hanem megjelenik a képkeresőben, illetve a YouTube felületén is. A Display kampányok során pedig a banner hirdetés helyett jelenik meg a képkatalógus.

 

Intelligens Shopping

Az intelligens Shopping-kampány pedig optimálisan felhasználja a normál Shopping-kampányok és a vizuális remarketingkampányok pozitívumait. Segítségével egyszerűbbé válik a kampánykezelés, bővül az elérés és nem utolsó sorban maximalizálni lehet a konverziós értéket. Az intelligens Shopping-kampányok hirdetései meghatározó webshop marketing elemek, amelyek megjelenhetnek a keresési hálózaton, Display hálózaton, a Youtube platformján és a Gmailben is.

Keresőoptimalizálás

A webshop marketing fontos eleme a keresőoptimalizálás is, amely segíthet egy webáruháznak releváns kulcsszavakra a Google találati listájának az elejére jutni. A tartós kiváló helyezések nagy mennyiségű organikus forgalmat képesek generálni. A SEO folyamatának fontos része az adott webshop technikai beállításainak az optimalizálása, a kulcsszókutatás a releváns kulcsszavak megtalálására, a versenytársak kulcsszavainak az elemzése és a minőségi linképítés.

 

Facebook termékkatalógus

A Google Shopping viszont nem az egyetlen aranyat érő újítás a webshop marketingben, hiszen a Facebook platformján felhasznált termékkatalógusok is egy csodafegyverré válhatnak. A Facebook megjelenés nagyon lényeges szerepet játszhat egy webáruház sikerében és a termékkatalógus segítségével egy adott webáruház termékei egy olyan gyűjtemény formában képesek megjelenni, amelyek tartalmazzák az értékes információkat is.

Több módszer segítségével lehet feltölteni egy adott termékkatalógust: manuálisan feltöltve a termékeket egyenként, nagy mennyiségben egy CSV fájlból például, a webshop saját rendszerével összekötve és onnan folyamatosan frissítve, illetve egy Facebook Pixel segítségével.

D. Franklin márka Facebook Bolt hirdetés

Továbbá az így létrehozott termékkatalógust több helyen is felhasználhatjuk a Facebookon belül. A Facebook Bolt ennek az egyik leglényegesebb eleme, amely által könnyen meg lehet jeleníteni termékeket a katalógusokból és a posztokhoz is kreatívan fel lehet használni, aminek köszönhetően a vásárlók nagyon könnyedén leadhatják a rendelésüket. Ezzel párhuzamosan pedig az Instagram Bolt használata is ajánlott a webshop marketing sikeréhez. Segítségével promotálni lehet a termékeket posztokban, sztorikban vagy akár a „termék” opcióval, amelyet az Üzleti Instagram profilok tudnak kihasználni.

Az olyan Facebook-hirdetések, amelyek a termékkatalógusra épülnek képesek dinamikusan megjeleníteni a termékeket, figyelembe véve azt, hogy egy látogató mely termékekkel találkozott a felkeresett webshopon belül. A dinamikus hirdetés kreatív által pedig a Facebook optimálisan mutatja meg a termékkatalógus elemeit a felhasználóknak sok szempontot figyelembe véve, amivel képes a látogatókra szabni a termékek megjelenítését.

A Facebookon belüli dinamikus remarketing nagyon hatékony azoknak a látogatóknak a visszacsábításában, akik vásárlás nélkül távoztak vagy valamilyen okból fakadóan elhagyták a kosarat. Ezzel a funkcióval nem szükséges minden terméknek létrehozni egy külön hirdetést, mivel a Facebook ezt megoldja helyettünk és ezeket ráadásul személyre is szabja minden látogató számára.

Emellett posztolhatunk apró fehér ponttal termékmegjelenítéses bejegyzéseket, és még ezen felül is vannak lehetőségek a webshop marketingre a Facebookon belül, és a jövőben várhatóan ez még tovább fog bővülni.

Webshop marketing árajánlatokért keressen meg minket bizalommal:

Küldj üzenetet: