Keresőoptimalizálás 2020

Keresőoptimalizálás 2020 – merre tart a Google?

Bár nem érzek magamban sci-fi írói vénát, mégis úgy döntöttem, hogy igyekszem felvázolni, merre tart a keresőoptimalizálás és mire számíthatunk a Google-től a közeljövőben. A keresőoptimalizálás sikere szempontjából ugyanis akár döntő fontosságú is lehet, hogy a Google fejlesztéseinek irányára előre felkészülünk, vagy csak utólag igyekszünk reagálni. Márpedig abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egy olyan Read more about Keresőoptimalizálás 2020 – merre tart a Google?[…]

PR cikk és a keresőoptimalizálás

A PR cikk (Public Relations) elsődleges célja általában a brandépítés, azonban egy online felületen megjelenő PR cikknek akár komoly pozitív hatása lehet a keresőoptimalizálásban is. Egy erős portálon megjelenő PR cikk, benne a weboldalunk megfelelően elhelyezett linkjével sokat javíthat a weboldalunk Google helyezésén. Keresőoptimalizálás szempontból a PR cikk leginkább akkor éri el a célját, ha Read more about PR cikk és a keresőoptimalizálás[…]

Linképítés

A linképítés népszerű módjai

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a weboldalra mutató linkek számának gyarapítása. A Google szemszögéből a legtisztább módja, hogy olyan színvonalas tartalmakat hozunk létre, hogy más weboldalak átvesznek tőlünk cikkeket, híreket és forrásként megjelölik a honlapunkat. Amennyiben ezt a módját választjuk a linképítésnek, akkor maradéktalanul eleget teszünk a Google ezzel kapcsolatos irányelveinek és nem kell tartanunk Read more about A linképítés népszerű módjai[…]

A Google Maps hangutasításokkal segíti a látássérülteket

Amikor új, ismeretlen környékre kell mennünk, akkor sokat segít egy jó térkép, vagy egy navigációs eszköz, még így is előfordul, hogy rossz helyen kanyarodunk le, vagy nem találjuk az adott címet. Számunkra elképzelhetetlen, hogy mennyivel nehezebb dolga van egy új, ismeretlen helyre utazáskor annak a 36 millió vak, vagy annak a 217 millió súlyosan látássérült Read more about A Google Maps hangutasításokkal segíti a látássérülteket[…]

Megújul a Google Shopping

Még csak pár hónapja, hogy Magyarországon is bevezetésre került a Google Shopping, az ügynökségek épphogy kitapasztalták a működését, azonban máris új várakozással lehetünk, ugyanis Amerikában épp most vezetik be a Google Shopping új megjelenését, ami sokkal modernebb, szebb, mint a jelenlegi. Mikor az interneten keresünk egy terméket, akkor azzal szembesülünk, hogy számtalan ajánlat közül választhatunk. Read more about Megújul a Google Shopping[…]

Google September 2019 Core Update

Szeptemberben frissítette a Google az alap algoritmusát

A Google találati listáit figyelemmel kísérők komoly hullámzásokat tapasztalhattak a szeptemberi hónapban, amely részben még októberre is áthúzódott. Ennek hátterében a September 2019 Core Update áll, amely nem egy külön büntető algoritmus, mint amilyen a Panda, vagy Pingvin és hasonlók voltak, hanem az algoritmus alapműködését igyekszik finomítani. Amennyiben a keresőoptimalizálás során az értékes, minőségi tartalmú Read more about Szeptemberben frissítette a Google az alap algoritmusát[…]

Dublin Core vagy Schema Markup? A két metaadatrendszer összehasonlítása

Legtöbben abba még nem is gondoltak bele, hogy a keresőmotorok nem úgy olvassák a weboldalakat, mint mi, emberek. Míg az emberi olvasók egy pillanat alatt könnyen megérthetik a webelemek összefüggéseit, a Google-hoz hasonló keresőmotoroknak további információkra van szükségük az értelmezéshez. De mik is pontosan ezek a kiegészítő információk? A metaadatok vagy másképpen mondva, adatokkal kapcsolatos Read more about Dublin Core vagy Schema Markup? A két metaadatrendszer összehasonlítása[…]

Itt a Google Shopping – ne maradjon le!

Nyár elején Magyarországon is elérhetővé vált a Shopping-hirdetés, ez a Google termék-összehasonlító hirdetési formátuma, ami különböző webshopok ajánlatait összeveti a Google keresési találatai között. Az új hirdetésforma elsőként abban különbözik a szöveges hirdetésektől, hogy a leendő vevőnek egy adott termékre a legjobb ajánlatokat mutatja meg termékfotóval, árral, leírással, ugyanakkor a konkurencia releváns webshophirdetéseit is felsorakoztatva. Read more about Itt a Google Shopping – ne maradjon le![…]

Vadiúj Facebook hirdetéskezelő felület

Megújított hirdetéskezelő felülettel állt elő a Facebook. Az ezzel kapcsolatos kommentekből az látszik, hogy Zuckerbergék nem egyszerre zúdították rá a felhasználókra, fiókkezelőkre a változtatásokat, hanem valamilyen titokzatos szelekció alapján, valahogy úgy, mint a hajdani slágerben: „az egyiknek sikerül, a másiknak nem”. Sokan emlékszünk a Google Adwords – mára már csak Ads – új kezelői felületre Read more about Vadiúj Facebook hirdetéskezelő felület[…]

Google-tiltólistán a mobiljavítás-hirdetések

Mindössze pár hónapja a keresőóriás új irányelvet vezetett be, amely korlátozza az iPhone- vagy bármilyen számítógép- és telefonjavító Ads (Adwords) hirdetéseket a Google-platformon. Az már csak hab a tortán, hogy nem egyedül vannak ebben a kérdésben, hanem a Microsoft Bing is szigorítja a reklámpolitikáját, hogy „megszüntessék a fogyasztókat károsító szolgáltatások népszerűsítését”. A korlátozásokat a harmadik Read more about Google-tiltólistán a mobiljavítás-hirdetések[…]