Google algoritmus frissítés volt – tények és tévedések

Az elmúlt napokban pletykák terjengtek a Google legújabb frissítéséről. A híresztelések arról számoltak be hogy a Panda algoritmust érinti a változtatás, de hamar kiderült hogy az új frissítések nem állnak kapcsolatba sem a Panda, sem a Pingvin algoritmussal illetve, a HTTPS-sel sem.

Az új frissítés magában a Google fő keresési motorját érinti. Mivel a kereső óriás folyamatosan dolgozik a találati eredmények optimalizálásán SEO szemszögből ezért várható volt hogy a keresési motorba is frissítéseket fognak eszközölni.

A pletykákra a Google a következőképpen reagált:

„Az új frissítés nem érinti a Panda algoritmust. Ahogy azt tudják a Google folyamatosan a kereső algoritmusok fejlesztésén dolgozik, mivel a web is folyamatosan változik. Folytatni fogjuk a javítási munkákat, hogy mindenkire egyenlő arányban hasson a keresési algoritmus.”

A Google frissítésével egy időben a keresések során az automatizált követési eszközök nagy kilengéseket mutattak. Dr. Pete Meyers úgy gondolta, hogy a HTTPS algoritmusa lett frissítve és nagyobb hangsúlyt kapott a keresések során a HTTPS, de Gary Illyes a Googletól a Twitteren azt nyilatkozta, hogy ez nem igaz.

Az automatizált követési eszközök kilengése azzal hozható kapcsolatba, hogy a Wikipedia összes URL-jének az előtagja le lett cserélve HTTPS-re, a Google frissítésével egy időben.

Magában a Google frissítése nem érinti sem a HTTPS-t, sem a Panda, sem a Pingvin algoritmust. A frissítés a Google belső kereső motorját érintette, de a kereső óriás erről nem szándékozik információkat kiadni.

Forrás: searchengineland.com

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

1 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

1 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

1 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

2 év ago

Változott a Google Ads számlázás

A Google Ads 2021. novemberben megváltoztatta a számlázási módot, amelynek köszönhetően nagyon sok hirdető nem…

2 év ago

Google Ads automatizálás vagy csak manuális kampánykezelés?

A professzionális Google Ads kampánykezelés rengeteg olyan elemet, eszközt tartalmaz, amelyek egy laikus vagy kezdő…

2 év ago