Categories: Facebook

Facebook konverziókövetés

Az online reklámok nagy előnye, hogy az eredményességét nagyon jól nyomon lehet követni. A tavalyi évtől már a Facebook hirdetésekhez is van saját konverziókövetési lehetőség (bár az ügyesebbek előtte is tudták mérni az eredményességet Google Analytics segítségével.

A Facebook konverziókövetéshez egy képpontot kell elhelyeznünk az oldalunknak azon a céloldalán, ahol szeretnénk mérni az eredményességet. Ez az oldal lehet egy internetes rendelés leadása után felugró „Köszönjük a rendelést!” jellegű oldal, de lehet egy Hírlevél feliratkozás után felugró visszaigazoló oldal is.

A Facebook konverziókövetés segítségével többek között megtudhatjuk azt is, hogy a hirdetésre kattintók közül hányan lájkolták a Facebook oldalunkat, így kicsivel még több információt is kapunk, mintha a Google Analytics-vel mérnénk az eredményességet.

Facebook konverziókövetés beállítása

Első lépésként létre kell hoznunk a hirdetéskezelői felületen belül egy képpontot, amelyet utána el kell helyeznünk honlapunknak azon a céloldalán, ahol a konverziót mérni szeretnénk.

A Képpont létrehozása részre kattintás után ki kell választani a konverzió kategóriáját, adni kell egy nevet a konverziónak, utána megkapjuk az elhelyezendő kódrészletet.

Ha ez megtörtént, akkor már csak egy lépés van hátra: ki kell választani, vagy létre kell hozni azokat a hirdetéseket, amelyeknél mérni szeretnénk a konverziót.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago