Az internetmarketing olyan lehetőségeket tud biztosítani számunkra az eredményesség mérésére, amilyenhez fogható az offline reklámok világában nem létezik. Egy internetes hirdetési felület közvetlen ügyfélszerző erejének a mérésére a legtöbb esetben landing paget használnak, az AdWords rendszerében hirdetve azonban e nélkül is pontos adatokat kaphatunk a konverziókövetés használatával.
A konverziókövetés gyakorlatilag azt követi nyomon, hogy a hirdetésünkre kattintó látogatók elvégzik-e az oldalunkon azt a műveletet, amelyet szeretnénk. Ilyen figyelt tevékenység lehet egy kapcsolatfelvételi form kitöltése, hírlevélre történő feliratkozás, rendelés leadása, vagy mobilon böngészők esetében akár a hívás gombra kattintás is.
Az AdWords rendszerében elérhető konverziókövetés segítségével konkrét statisztikákat kaphatunk arról, hogy a hirdetésünkre kattintó internetezők hány százaléka hajtott végre az oldalunkon konverziót, hány kattintásra és mennyi pénzre volt szükség egy konverzió létrejöttéhez, így azt is láthatjuk, hogy az adott hirdetés nyereséget termelt-e számunkra, esetleg deficites volt.
Ennek az eszköznek a megfelelő használatával, ha kellő szakértelemmel párosul, elérhetjük, hogy a kampányaink mindig nyereségesen fussanak, így a reklámra fordított pénz valóban befektetés legyen, és ne költség.