A 2012-es esztendő alapjaiban kavarta fel a keresőoptimalizálás világát. A Google által Pingvin update néven bevezetett frissítés célja az volt, hogy „a linkekkel elkövetett csalásokat” büntesse. 2012. április 24 előtt viszonylag könnyen és olcsón előre lehetett juttatni egy weboldalt a Google találati listáján. Az oldal on-site keresőoptimalizálás beállításai mellett elegendő volt megfelelő számú linkkatalógusba, fórumba, bloghozzászólásba és hasonló spam jellegű bejegyzésbe beilleszteni a weboldal linkjét, lehetőleg mindenhol ugyanazzal a kulcsszóval és rövid időn belül jött is az eredmény. A Google Pingvin azonban pontosan ennek vetett véget, mivel a minőségtelen, könnyen megszerezhető linkekért komoly büntetéseket osztott ki weboldalaknak. A Google Pingvin hatására nagyon sok keresőoptimalizáló szakember pályát váltott, azok a cégek pedig, amelyek fennmaradtak, a minőségi linképítésre tették onnantól kezdve a hangsúlyt.

A Google Pingvin büntetést elsősorban a minőségtelen linkek eltávolításával, illetve minőségi linkek szerzésével lehet orvosolni. A Google Pingvin nem sűrűn frissül, sok esetben fél év, egy év is eltelt két ellenőrzés között. Így előfordulhat, hogy valaki a Pingvin által büntetendő linképítéssel átmenetileg sikert ér el, de az ellenőrzés lefutása után mégis eléri a büntetés.

A Marketing Kalkulátor által optimalizált weboldalak közül egyet se érintett a Google Pingvin büntetés, mivel már a kezdetektől arra törekedtünk, hogy minőségi linkstruktúrát alakítsunk ki az ügyfeleink honlapjainak.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago