Google Pingvin – mi is az?

A 2012-es esztendő alapjaiban kavarta fel a keresőoptimalizálás világát. A Google által Pingvin update néven bevezetett frissítés célja az volt, hogy „a linkekkel elkövetett csalásokat” büntesse. 2012. április 24 előtt viszonylag könnyen és olcsón előre lehetett juttatni egy weboldalt a Google találati listáján. Az oldal on-site keresőoptimalizálás beállításai mellett elegendő volt megfelelő számú linkkatalógusba, fórumba, bloghozzászólásba és hasonló spam jellegű bejegyzésbe beilleszteni a weboldal linkjét, lehetőleg mindenhol ugyanazzal a kulcsszóval és rövid időn belül jött is az eredmény. A Google Pingvin azonban pontosan ennek vetett véget, mivel a minőségtelen, könnyen megszerezhető linkekért komoly büntetéseket osztott ki weboldalaknak. A Google Pingvin hatására nagyon sok keresőoptimalizáló szakember pályát váltott, azok a cégek pedig, amelyek fennmaradtak, a minőségi linképítésre tették onnantól kezdve a hangsúlyt.

A Google Pingvin büntetést elsősorban a minőségtelen linkek eltávolításával, illetve minőségi linkek szerzésével lehet orvosolni. A Google Pingvin nem sűrűn frissül, sok esetben fél év, egy év is eltelt két ellenőrzés között. Így előfordulhat, hogy valaki a Pingvin által büntetendő linképítéssel átmenetileg sikert ér el, de az ellenőrzés lefutása után mégis eléri a büntetés.

A Marketing Kalkulátor által optimalizált weboldalak közül egyet se érintett a Google Pingvin büntetés, mivel már a kezdetektől arra törekedtünk, hogy minőségi linkstruktúrát alakítsunk ki az ügyfeleink honlapjainak.