Az elmúlt hónapokban az Adwords rendszere emailek sokaságával figyelmeztette a felhasználókat a július 22-én történő átállásról „Továbbfejlesztett kampányok”-ra. Ennek következtében aztán minket is elárasztott a felhasználók egy része a leveleikkel, hogy miről is van szó tulajdonképpen.
A Továbbfejlesztett kampány gyakorlatilag egy nagy fejlesztést takar, nevezetesen az eszköz szerinti célzás kiiktatását és ehelyett a mobilokra szóló hirdetések ajánlatkorrekció-beállítási lehetőség beintegrálását az Adwords rendszerébe. A fejlesztés előtt volt arra lehetőség, hogy a kampány beállításánál megadjuk, milyen eszközökön jelenjen meg a hirdetésünk. Ilyen módon azok, akiknek a weboldala nem volt optimalizálva mobilra, értelemszerűen letiltották a hirdetésüknek a mobilokon való megjelenését. A Továbbfejlesztett kampányok esetében azonban erre már nincs lehetőségünk, ehelyett megadhatjuk ajánlatkorrekció formájában, hogy a normál hirdetési árakhoz viszonyítva hány százalékkal több vagy kevesebb legyen az a költség, amelyet a mobilon megjelenő hirdetésünkért hajlandóak vagyunk fizetni. Abban az esetben, ha a honlapunk továbbra sem működik megfelelő módon mobilon, akkor az ajánlatkorrekciót érdemes mínusz 100%, vagy mínusz 90%-ra beállítani.
Azok esetében, akik nem állították át a régi kampányaikat továbbfejlesztettre, ott a rendszer július 22-én automatikusan megtette ezt. Ilyen esetben érdemes ellenőrizni, hogy megfelel-e a számunkra a gépi beállítás.
A Továbbfejlesztett kampány főleg azoknak fog jelentős változást eredményezni, akik eddig nem hirdettek mobilon az Adwords segítségével, pedig a honlapjuk ezt lehetővé tette volna. Ők olyan új ügyfelekhez juthatnak, akiket más eszközökön hirdetve nem értek volna el.
Emellett várható, hogy az eddigi – mobilon megjelenő – gyér hirdetői verseny a fejlesztés hatására megnövekszik, így az egy kattintásra vonatkozó ár is növekedni fog a mobilhirdetések esetén.
A Google ezen fejlesztése is rámutat és erősíti is azt a trendet, hogy egyre több ember van, aki a mobilján internetezik. Ha szeretnénk haladni a fejlődéssel, akkor érdemes megvizsgálni mi módon tehetnénk mobilbaráttá honlapunkat.
A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…
A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…
Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…
A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…
Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…
Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…