A Google 2011-ben egy új, nagyszabású algoritmusfrissítéssel rázta meg a weboldalak jelentős részét. Nagyon sok weboldal veszítette el a Google találati listáján meglévő előkelő pozícióját és ezzel együtt a látogatóinak a zömét is. Az algoritmusfrissítést Panda update névre keresztelték és a bevezetése óta már több finomításon is keresztülment.
Mint minden más Google frissítésnek, így a Pandának is az a célja, hogy a keresőt használók felhasználói élménye növekedjen. Ennek megfelelően a Google Panda célpontja a felhasználók számára értéktelen, alacsonyabb minőségű weboldalak. Az algoritmus, több tényezőt egyszerre vizsgálva sorolja hátra az értéktelen és a gyenge felhasználói élményt nyújtó honlapokat.
A Panda update előtt nagyon sokan hoztak létre olyan weboldalakat, amelyek nem a felhasználóknak készültek, hanem a keresőrobotnak. Sok esetben ezeknek az oldalaknak az egyetlen célja az volt, hogy a Google találati listáján jó helyen szerepelve látogatókat szerezzenek, majd a látogatókból reklámbevételre tegyenek szert, miközben a látogatók számára semmilyen hasznos tartalmat nem nyújtanak. A Panda update egyik nagy célja ezeknek a weboldalaknak a kiszűrése volt.
A Panda update által büntetett:
- Az automatikusan generált tartalom
- Weboldalon belüli duplikált tartalmak – Az oldalak között túl nagy mértékű a tartalmi hasonlóság. Az oldalon belül sok cikk szól ugyanarról, kicsit átfogalmazva.
- Rövid, értéktelen cikkek
- Helyesírási, stilisztikai hibák túl nagy számú előfordulása
- Silány, szakmaiatlan fogalmazás – törekedni kell a minőségi cikkekre, leírásokra
- Túl lassú oldalbetöltődés
- Hirdetésekkel telezsúfolt oldal
A Google Panda tehát összességében azt a célt szolgálja, hogy a találati listán csak olyan weboldalak szerepeljenek amelyek a látogatók számára valóban hasznos információkat és megfelelő felhasználói élményt nyújtanak.