A Google találati listáit figyelemmel kísérők komoly hullámzásokat tapasztalhattak a szeptemberi hónapban, amely részben még októberre is áthúzódott. Ennek hátterében a September 2019 Core Update áll, amely nem egy külön büntető algoritmus, mint amilyen a Panda, vagy Pingvin és hasonlók voltak, hanem az algoritmus alapműködését igyekszik finomítani.
Amennyiben a keresőoptimalizálás során az értékes, minőségi tartalmú weboldalakra törekszünk, valamint a linképítésben is jó munkát végzünk, akkor előreláthatólag nyertesei leszünk az ehhez hasonló algoritmusfrissítéseknek, azonban előfordul, hogy népszerű, minőségi oldalakat is negatívan érint. A keresőoptimalizálás során érdemes ezeket az algoritmusváltozásokat lekövetni és amennyiben szükséges, akkor ez alapján módosítani, finomítani a keresőoptimalizálást.
Ha kíváncsiak vagyunk arra, hogy a saját oldalunkra vajon milyen hatással van a jelenlegi algoritmusfrissítés, akkor a legjobb, ha a Google Analyticsben megnézzük, hogy az organikus forrásból jövő forgalmunk hogyan alakult. Amennyiben látunk kiugró változást a frissítés időszakában, akkor az valószínűleg az algoritmusváltozás hatását jelzi.