Amikor egy vállalkozás szeretné, hogy keresőoptimalizálás segítségével a weboldala a Google találati listájának az elejére kerüljön, akkor az egyik legfontosabb lépcsőfok ehhez, hogy a honlap on-page SEO-ját rendbe rakja. Ez nem mást takar, minthogy a honlap tartalmi része, szövegezése, kulcsszavazása és ezeknek az elrendezése és beállítása úgy legyen kialakítva, hogy az mind a látogatóknak, mind a Google-nek egyértelművé tegye a honlap fő témáját, mondanivalóját. Alapszabály, hogy ne a Googlenek, hanem a leendő ügyfeleknek készítsük a weboldalt. A kettő azonban nincs ellentétben egymással, sőt. Amikor Google-barát weboldalt készítünk, akkor ezzel már eleve felhasználóbarátabb is lesz a honlap, mivel sok olyan elemet figyel a Google, ami a felhasználói élmény szempontjából is fontos.
Ilyen közös szempont többek között a weboldal betöltődési sebessége, mivel a lassú honlapokat mind a felhasználók, mind a Google negatívan értékeli. Ellenben a gyors weblapok jobban teljesítenek a Google organikus találati listáján is, emellett a felhasználók is nagyobb arányban hajtanak végre konverziót (vásárlást, feliratkozást stb) az ilyen honlapokon.
Másik fontos keresőoptimalizálás tényező, hogy az adott weboldalon mennyire tartalmas, egyedi szöveg található. A jól megírt ismertető, cégbemutatkozó oldalak és egyéb tartalmak a felhasználókban is nagyobb bizalmat keltenek, de ugyanígy a Google is pozitívan értékeli, ha nem csak 1-2 mondat megírására szántunk időt.
Az on-page SEO fejlesztés során cégünk feltárja mindazokat a hiányosságokat, amelyeknek a kijavításával a weboldal keresőoptimalizált és ilyen módon egyben felhasználóbarátabb is lesz. A hiányosságok feltérképezése után javaslatot teszünk a hibák kijavításának módjára is.