A Paypal és a fizetési kapu hivatkozások javítása a Google Analytics szolgáltatásban

Számos vállalkozás találkozhatott már a Google Analytics rendszerében azzal a problémával, hogy a PayPal vagy egyéb fizetési tranzakciók miatt nem tudják megfelelően nyomon követni a hivatkozásokból származó forgalmat. Ez egy helytelen fiókbeállításnak a gyümölcse, ami valóban nagy zavarokat tud okozni az elemzésben.

Először foglalkozzunk a javítással

A Google Analytics rendszerben lépjen be az Adminisztrálás felületre, és a tulajdonkövetési adatokhoz, valamint a hivatkozások kizárása listához, és hozzá kell adnia a fizetési kapu (Gateway) URL-eket a hivatkozások kizárása listához a Google Analytics Tulajdon beállításában. Gyakori példa erre a paypal.com, a secure-afterpay.com.au vagy a checkout/shopify.com.

 

A javítás eredménye

A Csatornák csoportos jelentése gyakran a leghasznosabb jelentés, amelyet érdemes havonta vagy akár heti rendszerességgel is megnézni, amely megmutatja, hogy honnan érkezik a forgalma, és honnan érkeznek az eladások. Ha ez megfelelően van konfigurálva, akkor arra is képes rávilágítani, hogy miként teljesítenek a terminálok, mely csatornákra kell odafigyelni, és tájékoztat a teljes marketingstratégia kapcsán.

Az általunk elemzett hiba akkor fordulhat elő, amikor a hivatkozási forgalomnak feltehetően rögzítenie kellene azokat a felhasználókat, akik az Ön webhelyére érkeznek, miután egy blogban vagy egy másik webhelyen található linkre kattintanak, amely az Ön webhelyére vezeti őket.

A Google Analytics az URL-ek követésével oldja meg ezek nyomonkövetését. A probléma akkor jön elő, amikor megváltozik az URL az olyan fizetési oldalon történő tranzakciók során, mint a PayPal, Afterpay vagy egyéb fizetési kapu. A Google Analytics új munkamenetet indít, és hivatkozásként rögzíti a fizetési kapu URL-jét. Ez valóban káros, mert eltávolítja az értékesítési eredményeket az eredeti csatornától.

Google Analytics, PayPal ikon

Ha tehát egy felhasználó organikus, e-mail vagy bármilyen közösségi média hivatkozásból érkezik a webhelyére, azonban az egyik ilyen fizetési kaput használja, az eladás nem lesz a megfelelő csatornához rendelve. Emiatt pedig problémás lesz az értékes információk megismerése, amelyeket e rendkívül hasznos platformból lehetne kinyerni.

Amennyiben viszont hozzáadjuk az URL-eket a hivatkozások kizárása listához, akkor a webhelyére érkező felhasználók nem számítanak fizetési kapukról érkező hivatkozási forgalomnak a belső jelentésekben, helyesen lehet nyomonkövetni az eredeti forrást.

Tehát így lehet kijavítani a Google Analytics szolgáltatásában ezt a forgalomhoz kapcsolódó hibát, amely kiemelten fontos a kattintások, hivatkozások URL-jének megfelelő értelmezéséhez. Sajnos ez nem javítja a múltbeli adatokat, de helyesen rögzíti az összes forgalmat majd a jövőben. Mindig tartsa szemmel ezt a jelentést és ha bármilyen szokatlan adatot lát, győződjön meg róla, hogy validálva vannak a megfelelő adatok, mielőtt bármilyen marketingdöntést hoz ebben a témában.