Bár nem érzek magamban sci-fi írói vénát, mégis úgy döntöttem, hogy igyekszem felvázolni, merre tart a keresőoptimalizálás és mire számíthatunk a Google-től a közeljövőben. A keresőoptimalizálás sikere szempontjából ugyanis akár döntő fontosságú is lehet, hogy a Google fejlesztéseinek irányára előre felkészülünk, vagy csak utólag igyekszünk reagálni. Márpedig abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egy olyan cég jövőbeni fejlesztéseire kell felkészülnünk, amely nem ad hoc jelleggel, hanem tudatos, hosszú távú stratégia szerint építkezik. Ennek köszönhetően az elmúlt évek algoritmusfrissítéseiből és a hivatalos nyilatkozatokból elég pontosan lehet prognosztizálni, hogy mire számíthatunk 2020-ban.
A weboldal tartalmát hivatott értékelni a keresőoptimalizálás világában szintén nagy port felkavaró Google Panda frissítés, valamint a nemrég, egyelőre még csak Amerikában, bevezetett BERT algoritmus, amely a Google alap algoritmusának a része lesz. Míg a Panda elsősorban azt vizsgálta, hogy egy weboldal mennyire tartalmasan, minőségi és egyedi írásokkal lett felépítve, addig a BERT célja, hogy az összetettebb keresési kifejezések esetében jobban értelmezze a sorrend, kontextus és egyéb tényezők alapján, hogy mi is volt az adott személy célja, aki a keresést végrehajtotta. Mivel a BERT-nek az adott nyelv sajátosságait is értelmeznie kell, így a bevezetése egy-egy nyelvterületen jóval később várható, de érdemes már most felkészülni rá.
Mi a teendőnk, ha lépést akarunk tartani a Google-lel?
Tekintettel arra, hogy a Google rangsorolási tényezőiben még mindig nagyon nagy szerepe van az oldalra mutató linkeknek, viszont egyre nagyobb kockázattal járnak a minőségtelen, olcsó megoldások, így a továbbiakban még nagyobb hangsúlyt érdemes tenni a hosszú távon gondolkodó keresőoptimalizálóknak arra, hogy csak minőségi módon, értékes linkekkel erősítsék az adott honlapokat.
Emellett még nagyobb hangsúlyt kell tenni a weboldal tartalmi részének a folyamatos fejlesztésére, ehhez szakmai, nívós cikkeket érdemes publikálni, mivel egyre kevésbé működik az a régi technika, hogy alacsonyabb színvonalú, a szakmaiságot nélkülöző tartalmak nagy mennyiségű feltöltésével kompenzálják a minőség hiányát. A Google mesterséges intelligencián alapuló fejlesztései ugyanis egyre jobban kiszűrik az utóbbit, hogy a találati lista minél jobban kiszolgálja a keresés célját.
Összességében tehát elmondható, hogy a keresőoptimalizálás során 2020-ban még nagyobb hangsúlyt kell tenni a minőségre és egyre inkább el kell vetni az olcsó, könnyűnek tűnő megoldásokat.
A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…
A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…
Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…
A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…
Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…
Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…