Google Ads

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít arra, hogy egy kampányon belül az összes lehetséges Google Ads hirdetési felületen megjelenjünk. A kampányban megadott céloknak megfelelően igyekszik a Performance Max azoknak a felhasználóknak megjeleníteni a hirdetéseinket, akik jó eséllyel a marketing céljainknak megfelelően fognak reagálni a kampányunkra.

Köztudott, hogy a vásárlók, új ügyfelek nagy része nem egy benyomás alapján dönt, hanem több kisebb-nagyobb impulzus után jut el a döntési folyamat végére. (Egy több országban elvégzett Google felmérésben a válaszadók 40%-a nyilatkozott úgy, hogy a vásárlásukat megelőzően találkoztak az adott termékkel a YouTube-on.) Ennek megfelelően egy jól felépített Google hirdetési fiókban külön Display, YouTube kampányokkal kellett eddig megtámogatni a konkrét vevőszerző kampányokat a vásárlások maximalizálása érdekében. Azonban ennek a rendszernek komoly gyengesége volt, hogy ezek a kampányok csak korlátozottan tudtak egymással kommunikálni, a munka nagy része manuális finomítgatásokból állt. Erre a problémára ad választ a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampány, amelyben a beállításkor megadhatjuk, hogy mely konverziókra összpontosítson a kampány (vásárlás, hírlevélfeliratkozás, ajánlatkérés stb), majd a beállított céloknak megfelelően a hirdetéseink az összes lehetséges Google hirdetési felületen meg tudnak jelenni. A teljesítménymaximalizálás a megadott konverziós célok alapján növeli a teljesítményt, több konverziót és értéket biztosítva azáltal, hogy valós időben optimalizálja a teljesítményt az összes csatornán az intelligens ajánlattétel használatával.

Mi szükséges egy Performance Max kampány elindításához?

  • Google Merchant Center fiók és ehhez kapcsolódó feed (webshopok esetén)
  • Jó minőségű, informatív képek (fekvő, álló és négyzet alakú képek valamint emblémák, logók)
  • Legalább 10 másodperc hosszú reklámvideó
  • Hirdetési szövegek (címsorok és leírások)
  • Fizikai üzlettel, irodával rendelkező vállalkozások esetén Google Business fiók
  • Közönségjelek beállítása (nem kötelező, de hasznos)

Hol jelennek meg a Performance Max hirdetések?

  • Google keresési, szöveges hirdetései között
  • Shopping hirdetéseknél
  • Google Display hálózatán, képes hirdetések és videóhirdetések formájában
  • YouTube videócsatornákon
  • Gmail levelezőben
  • Google térképes találatai között
  • Google Discover funkcióban

Bár egy eléggé új kampánytípusról van szó, azonban már most látszik, hogy viszonylag rövid idő alatt, kis tanulási időszak után már jobb eredményeket, megtérülést hoznak a Performance Max kampányok, mint egyéb kampánytípusok.

Amennyiben szeretné kipróbálni, hogy a Performance Max az ön vállalkozása számára mennyi ügyfelet, vevőt tud hozni, irodánk örömmel segít a kampány felépítésében, működtetésében.

Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

5 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

6 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

3 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Változott a Google Ads számlázás

A Google Ads 2021. novemberben megváltoztatta a számlázási módot, amelynek köszönhetően nagyon sok hirdető nem…

4 év ago