A Google Ads veszélyt rejtő új fejlesztése automatikusan elfogad minden olyan javaslatot, amelyre 14 napon belül nem reagált semmit a hirdetési fiók kezelője. A Google Ads fiók által javasolt változtatások között lehetnek ajánlott új kulcsszavak, lehet kampánykeret emelés, kattintási árak emelése és még sok olyan, amelyet ellenőrzés nélkül nem szabadna elfogadni. Nézzük meg néhány példán keresztül az ezzel kapcsolatos veszélyeket.
A keresési hirdetési kampány beállításakor megadhatjuk, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek ügyfelet, vevőt hozhatnak számunkra, így azokra szeretnénk hirdetni. A Google Ads a weboldalunk, vagy a megadott kulcsszavak alapján igyekszik bővíteni azokan a kifejezéseknek a számát, amelyekre megjelenik a hirdetésünk, így javasol új kulcsszavakat. Ezeknek a kulcsszavaknak egy része valóban releváns és érdemes felvenni, azonban sok esetben olyan kulcsszavakat is javasol, amelyek bár kattintásokat és így költséget generálnak, azonban ügyfelet biztosan nem hoznak. Abban az esetben, ha ezeket automatikusan hozzáadja a hirdetési kampányunkhoz a rendszer, egy idő után azt is eredményezheti, hogy a hirdetés már zömében csak irreleváns kulcsszavakra jelenik meg és a számunkra fontos kulcsszavakra nem marad keret.
Talán ez az a javaslat, amiről egyből mindenki érzi, hogy miért probléma az automatikus elfogadása. A vállalkozások pénzügyi tervében szerepel, hogy mennyit szeretnének havonta költeni marketingre. Ezzel a tervvel összhangban a kampány indításakor mindenki beállít egy költési korlátot, azonban ez az automatizmus a kattintási árak növelésével együtt, akár meg is duplázhatja a havi keretünket, miközben az előző pontban említett kulcsszóbővítés miatt még a magasabb költés ellenére is kevesebb bevételt fog hozni a kampány.
Google Ads ügynökségünk 16 éves tapasztalattal és profi szakemberekből álló csapattal segít ügyfeleinek, hogy a marketingre költött pénz valódi hasznot hozzon számukra.
A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…
A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…
Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…
A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…
Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…
Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…