Google Ads

A honlapok gyorsasága nagymértékben befolyásolja a vásárlások arányát

Ahhoz, hogy igazán jó eredményeket érjen el a Google hirdetésed, nem elég pusztán az, hogy a megfelelő kulcsszavakra hirdetsz, és hogy magas kattintási árat adsz meg. Fontos, hogy a felhasználói igényeknek is megfeleljen a honlapod. Az internethasználók elvárása a honlapokkal szemben az, hogy egyszerre legyen hasznos, és gördülékenyen használható a felület. A Google az idei Google Marketing Live keretein belül megosztotta egy olyan újításukat, mely ebben segít.

Még a legjobban elkészített hirdetések is küszködnek azzal, hogy a felhasználóknál eredményt érjenek el, ha a honlapjukon a landing page-ek lassan töltődnek be. Elsősorban a mobilhasználók körében tapasztalták, hogy a lassan betöltődő oldalak esetében a konverzió másodpercenként 20%-al csökken.

Vedd észre, hogy ha a telefonos felületeid lelassítanak!

Az internetes böngészésnek több mint a fele telefonon keresztül zajlik napjainkban. A gyorsaság iránti igények miatt nagyon sok cég (akiknek viszonylag lassan töltődnek be a felületei) elveszti a lehetőséget, hogy potenciális vásárlókat szerezzen, ugyanis ma egy átlagos vásárló 3 másodpercnél többet nem vár egy oldal betöltésére.

Hogyan segít ezen a Google?

Létrehoztak egy új funkciót, a Mobil Speed Score –t, mely a mobiltelefonos keresések alapján kimutatja, hogy a honlap landing page-jei milyen sebességgel töltődnek be egy 1-10-ig terjedő skálán. Ez a funkció hamarosan elérhető lesz a Google Ads kezelői számára.

Az AMP-vel jobbá tehető a mobil élmény!

Azután, hogy a kimutatásból értesült arról, hogy mi az, ami lelassítja a mobilos felületeit, megmutatjuk, hogy hogyan teheti gyorsabbá azt. Az AMP (Accelerated Mobile Pages) a felgyorsult mobilos betöltődésekért jöttek létre, használata révén gyorsabban, és gördülékenyebben töltődnek majd be a felületek, ez pedig vonzóbbá teszi majd a felületet a felhasználók számára. Átlagosan 85%-kal gyorsabban töltődnek be az oldalak, melyek az AMP-t használják, mint azok, melyek nem.

Építs a gyorsaságra!

Ahhoz, hogy a felgyorsított oldalaid betöltődési sebességét meg tudd őrizni, két ingyenes Google alkalmazás is a segítségedre lesz: a Speed Scorecard, mely egy gyorsasági eredménymutató, itt be lehet írni a honlap domain nevét, és ez alapján kilistázza az eredményeket. Impact Calculator pedig megbecsüli azt az összeget, melyet veszíthetsz, ha túl lassú az oldalaid betöltési ideje.

Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago