Ahhoz, hogy igazán jó eredményeket érjen el a Google hirdetésed, nem elég pusztán az, hogy a megfelelő kulcsszavakra hirdetsz, és hogy magas kattintási árat adsz meg. Fontos, hogy a felhasználói igényeknek is megfeleljen a honlapod. Az internethasználók elvárása a honlapokkal szemben az, hogy egyszerre legyen hasznos, és gördülékenyen használható a felület. A Google az idei Google Marketing Live keretein belül megosztotta egy olyan újításukat, mely ebben segít.
Még a legjobban elkészített hirdetések is küszködnek azzal, hogy a felhasználóknál eredményt érjenek el, ha a honlapjukon a landing page-ek lassan töltődnek be. Elsősorban a mobilhasználók körében tapasztalták, hogy a lassan betöltődő oldalak esetében a konverzió másodpercenként 20%-al csökken.
Vedd észre, hogy ha a telefonos felületeid lelassítanak!
Az internetes böngészésnek több mint a fele telefonon keresztül zajlik napjainkban. A gyorsaság iránti igények miatt nagyon sok cég (akiknek viszonylag lassan töltődnek be a felületei) elveszti a lehetőséget, hogy potenciális vásárlókat szerezzen, ugyanis ma egy átlagos vásárló 3 másodpercnél többet nem vár egy oldal betöltésére.
Hogyan segít ezen a Google?
Létrehoztak egy új funkciót, a Mobil Speed Score –t, mely a mobiltelefonos keresések alapján kimutatja, hogy a honlap landing page-jei milyen sebességgel töltődnek be egy 1-10-ig terjedő skálán. Ez a funkció hamarosan elérhető lesz a Google Ads kezelői számára.
Az AMP-vel jobbá tehető a mobil élmény!
Azután, hogy a kimutatásból értesült arról, hogy mi az, ami lelassítja a mobilos felületeit, megmutatjuk, hogy hogyan teheti gyorsabbá azt. Az AMP (Accelerated Mobile Pages) a felgyorsult mobilos betöltődésekért jöttek létre, használata révén gyorsabban, és gördülékenyebben töltődnek majd be a felületek, ez pedig vonzóbbá teszi majd a felületet a felhasználók számára. Átlagosan 85%-kal gyorsabban töltődnek be az oldalak, melyek az AMP-t használják, mint azok, melyek nem.
Építs a gyorsaságra!
Ahhoz, hogy a felgyorsított oldalaid betöltődési sebességét meg tudd őrizni, két ingyenes Google alkalmazás is a segítségedre lesz: a Speed Scorecard, mely egy gyorsasági eredménymutató, itt be lehet írni a honlap domain nevét, és ez alapján kilistázza az eredményeket. Impact Calculator pedig megbecsüli azt az összeget, melyet veszíthetsz, ha túl lassú az oldalaid betöltési ideje.