Ennek a hirdetésformának a lényege, hogy a Google találati listáján jelenhetnek meg a termékek képpel, árral a webshop nevével és egyéb fontos információkkal. A Google Shopping-nak köszönhetően látványos hirdetést helyezhetünk el, amelyet lehetetlen nem észrevenniük azoknak, akik épp az általunk forgalmazott terméket keresik a Google-ban.
Emellett mivel minden lényeges információ megtalálható a hirdetésben (ár, kép, forgalmazó neve stb), így sokkal inkább csak azok fognak kattintani a hirdetésre, akiket tényleg érdekel. Google Shopping kezelő ügynökségként azt tapasztaltuk, hogy azokban a Google Ads fiókokban, amelyekben sikerült elindítani a Google Shopping kampányt, azonos költségkeretből sokkal több vevőt sikerült szerezni az ügyfeleink számára, mint a Google Shopping előtt.
Sok éves várakozás után 2019 nyarán végre hazánkban is bevezetésre került a Google Shopping. Ebben a rövid cikkben erről adtunk hírt, valamint kis ízelítőt arról, hogy miért nem érdemes kihagyni a webáruházaknak a Google Shoppingban való megjelenést. Magyarországgal együtt immár 30 országban van jelen a Google Shopping és eddig minden országban jelentősen átformálta az online hirdetési piacot. Már a bevezetése utáni 1-2 hónapban is lehet látni, hogy jelentős változásokat fog eredményezni a webáruházak marketingjében.
Bár Magyarországon még csak nemrég jelent meg a Google Shopping, Amerikában új, hasznos funkciókkal gazdagodik, amelyeket remélhetőleg hamarosan hazánkban is bevezetnek. Az újításoknak köszönhetően előreláthatólag még több felhasználó fogja a termékek kereséséhez a Google Shopping ajánlatait átböngészni, így még nagyobb jelentősége lesz, hogy webáruházunk jelen van-e a Shopping kínálatában, vagy hiányzik belőle. Az új funkciók között olyanok szerepelnek, mint Árkövetés (bekapcsolásával értesítést kaphatunk arról, ha egy kiszemelt termék árát csökkenti a forgalmazó), Szűrési lehetőség helyi üzletekre, raktárkészletre (ha a közelünkben kapható és van raktáron, minek várnánk a kiszállításra). A teljes cikk itt érhető el.