A Google automatizált ajánlattételi stratégiája nemcsak átvállalja az ajánlattétel kezelésének nehezét, hanem abban is segít, hogy célba érjenek a havi, negyedéves és éves fő teljesítménymutatók (KPI). Mielőtt belevágnánk fő témánkba, hogy a Google automatizált ajánlattételi stratégiák hogyan segítenek meg egy vállalkozást élre törni a hirdetési versenyben, bemelegítésnek nézzük át az alapokat.
A Google Ads így definiálja az automatizált ajánlattételt: „olyan ajánlattételi stratégia, amely automatikusan beállítja az ajánlattételeket a hirdetésekre annak alapján, hogy a hirdetés mekkora valószínűséggel fog kattintást vagy konverziót hozni. Az automatizált ajánlattételi stratégiának mindegyik típusát úgy tervezték, hogy segítsen elérni egy vállalkozás meghatározott célját”.
Megjegyzés: Az Intelligens CPC nem szerepel a fenti táblázatban, mert az nem teljesen automatizált ajánlattételi stratégia.
A Google fenti meghatározása ellenére számos hirdető óvakodik attól, hogy lemondjon ajánlattételei ellenőrzéséről és ezt átengedjék a Google Ads számára. Ez csupán az egyik elbizonytalanító ok a sok közül, ami miatt cégek nem használják a Google automatikus ajánlattételét. Írásunk második részében más gyakori bizonytalansági tényezővel és kérdéssel foglalkozunk.
A kulcsszó-ajánlattételek kézi kezelése kimerítő folyamat. Teljes munkaidőt igényel folyamatosan értékelni a hirdetések és a kulcsszavak teljesítményét, eldönteni hol kell elvégezni módosításokat, majd megvalósítani ezeket a stratégiákat. Mivel ez egy bonyolult feladat, érthető a szkepticizmus azzal kapcsolatban, hogy ezt egy gép képes megvalósítani, mi több, jól megvalósítani. De ahogy a következő sorokból kiderül, egy gép valóban képes abszolút hatékonyan azonosítani és végrehajtani az ajánlattételi módosításokat, ráadásul sokkal kevesebb idő alatt.
Általános tévhit, hogy az automatizált ajánlattétel újdonság az online hirdetések világában, pedig nem az. Az automatizált ajánlattétel 2010-ig vezethető vissza. A Google a rendelkezésére álló hatalmas erőforrásokkal több mint 10 évig töltött időt az automatizált ajánlattétel algoritmusainak értékelésével és tökéletesítésével. Tehát nyugodtan állíthatjuk, hogy ezek az algoritmusok elég okosak ahhoz, hogy pontosan meghatározzák, hol kell módosításokat végezni az büdzsében, hol kell végrehajtani optimalizálásokat és eredményeket felmutatni, és ahogy már említettük, töredék annyi idő alatt.
A rövid válasz: igen. A Google egyes automatikus ajánlattételi stratégiái nem konverzióalapúak, mint például a Kattintások maximalizálása, a webhelylátogatások növelését vagy a Megcélzott megjelenítési részesedés ajánlattételi stratégia, a jobb megjelenést szolgálja. Viszont a Google 2016-ban megjelent intelligens ajánlattételi funkciója konverzióalapú.
A Google intelligens ajánlattételi stratégiái a következők:
– fejlett CPC
– konverziók maximalizálása
– konverziós érték maximalizálása
– cél-CPA
– cél-ROAS
Kezdéstől ezek az intelligens ajánlattételi stratégiák olyan nagy számban ismétlődtek, hogy az ezt működtető gépi tanulás egyre okosabb és hatásosabb lett.
Ha megértjük azokat az elsődleges tényezőket vagy mutatókat, amelyeket ezek az algoritmusok figyelembe vesznek, megérthetjük, mennyire intelligens a Google automatizált ajánlattételének ez a formája.
A Google Ads szerint az intelligens ajánlattétel minden aukciónál optimalizálja a konverziókat vagy a konverziós értékeket – ezt a folyamatot „aukciós idejű ajánlattételnek” nevezik.
Az algoritmusok mögött álló gépi tanulás az adatok kiszámítását végzi óriási mennyiségben és villámgyors sebességgel a paraméterek széles skáláját figyelembe véve. A Google Ads ezeket a paramétereket, attribútumokat azonosítja egy adott személyről vagy környezetről az adott aukció idején. Néhány példa:
És ez nem áll meg itt, az intelligens ajánlattétel optimalizálhatja a keresési ajánlattételeket is a kampányunkhoz/kampányainkhoz alkalmazott hozzárendelési modell (attribúciós modell: utolsó kattintás, első kattintás, lineáris, időkésleltetés, pozícióalapú és adatközpontú) alapján.
Szinte lehetetlen meghatározni, hogy pontosan milyen algoritmus áll az automatizált és az intelligens ajánlattételi stratégiák mögött (ez a Google szakmai titka), de a lényeg: ezek az algoritmusok valóban tudják, mit csinálnak.
Az automatikus ajánlattétellel kapcsolatos bizonytalanságok elhárítása után még mindig lehet, hogy valaki nem biztos benne, hogy ez a vállalkozása nyerő stratégiája. Mindez természetesen függ az alapkövetelmények rendelkezésre állásától, hogy automatizált ajánlattételi stratégiákat egyáltalán alkalmazni lehessen Google Ads kampányokhoz.
Megismertük a Google automatizált és intelligens ajánlatételi stratégiáit: mik ezek, hogyan működnek és mikor a legjobb ezeket használni. De mi a kézzelfogható eredménye mindennek?
A legalapvetőbb funkcióinak megfelelően az automatizált és az intelligens ajánlattételt úgy tervezték, hogy a legjobb lehetőségek közül eredményt hozzon a landingra. Az ajánlattételi stratégiák némelyike nagyobb forgalmat fog biztosítani a céloldalakra, míg mások javíthatják a forgalom minőségét.
Bármelyik eredmény előnyös lehet, de ez összességében az üzleti céloktól függ. Ezeknek az ajánlattételi stratégiáknak a bevezetése segíteni fog megtalálni és kiaknázni az új lehetőségeket, amíg kampányaink nagyobb befektetési megtérülést (ROI) hoznak.
Az optimalizálási pontszám százalékban mutatja, hogy Google Ads-fiókod mennyire működik és teljesít jól. Ha az optimalizálási pontszám 100%, ez azt jelenti, hogy a fiók minden puskacsöve lövéseket ad le, ezért fontos törekedni a magas értékre!
A Google Ads folyamatosan ajánlásokat ad a fiókod és kampányokhoz, melyek megvalósításával növelhető az optimalizálási pontszám. Mivel az automatizált és intelligens ajánlattételi stratégiák javítják a Google Ads kampányok teljesítményét, ezeknek a stratégiáknak az alkalmazása pozitívan hozzájárul az optimalizálási pontszám értékéhez és hatékonyabb fiókfunkciókat eredményeznek.
A kézi kulcsszóajánlattétel-kezelés lecserélése azt jelenti, hogy a nap folyamán több időnk marad az összes felhalmozódott egyéb feladatra (például keresési lekérdezések figyelése, hirdetésvariációk, céloldal tesztelése és még sok más minden). Miért kellene végtelen mennyiségű mutatót és adatot átfutni csak azért, hogy remélhetőleg megfelelő döntéssel jöjjünk elő az ajánlattétel optimalizálásra, amikor az automatizált és intelligens ajánlattételi stratégiák egy pillanat alatt meg tudják állapítani melyik a helyes döntés?
Hagyd, hogy a Google azt csinálja, amihez a legjobban ért, és térj vissza ahhoz, amihez te értesz a legjobban!
Összegzés: blogcikkünk azt ismertette, hogy hogyan segíthet egy hirdetési fiók napi menedzselésében a Google Ads automatizált és intelligens ajánlattételi stratégiáinak bevezetése. A mai fejlett technológia olyan partner, amely segít megkönnyíteni életünket, munkánkat, feladatainkat és javítja eredményeinket, teljesítményünket. Az online hirdetésekben elérhető technológia felhasználása elő fogja segíteni fiókunk hatékonyabb kezelését, a kampányok teljesítményének javítását és az üzleti szempontból fontos fő teljesítménymutatók optimalizálását.
Forrás: WordStream
A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…
A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…
Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…
A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…
Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…
Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…