Keresőoptimalizálás

Mit jelent a DA (Domain Authority) és a PA (Page Authority) érték?

A 2016-os esztendő előtt a keresőoptimalizálás során egyik leggyakrabban vizsgált mérőszám a Pagerank érték volt. Miután a Google a publikus Pagerank értéket elrejtette, szükség volt egy új mérőszámra, amely viszonylag reálisan mutatja egy-egy weboldal SEO értékét. Ezt a szerepet tölti be jelenleg a moz.com által fejlesztett DA (Domain Authority) és a PA (Page Authority) érték.

A két mérőszám között a fő különbség, hogy a DA érték az adott weboldal egészének, vagyis a domainnek az erősségét, SEO értékét jelöli. A PA viszont egy-egy konkrét aloldalnak a SEO értékét méri. Mindkét mérőszámra igaz, hogy elsősorban az oldalra mutató bejövő linkek száma, minősége és relevanciája alapján számolja ki egy-egy oldal keresőoptimalizálási értékét.

Mind a Domain Authority, mind a Page Authority érték 1-100 között mozog, attól függően, hogy a moz.com algoritmusa milyen erősnek ítéli az adott oldalt. Értelemszerűen keresőoptimalizálás szempontból az a jó, ha ez a szám minél magasabb. Amennyiben a linképítés során magas DA értékű domain, magas PA értékű aloldaláról kapunk linket, akkor az (ha minden más paraméter azonos) többet használ a Google találati listáján a helyezésünknek, mintha egy gyengébb oldal linkelné az oldalunkat. Természetesen a linképítés során nem elegendő csak a DA, PA értékeket nézni. Fontos a relevancia, a linkelés módja és még sok más paraméter.

Nem minden bejövő link erősíti a DA, PA értékét a weboldalunknak, vannak ugyanis olyan linkek, amelyek a Google szabályzatát erősen sértik, ezek akár csökkenthetik is a Domain Authority értékünket.

Ha minden más paraméter rendben van, akkor minél magasabb a weboldalunk DA, PA értéke, annál jobban fog teljesíteni a Google organikus találati listáján.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago