Categories: Fogalomtár

Mi a konverziókövetés?

Az internetmarketing olyan lehetőségeket tud biztosítani számunkra az eredményesség mérésére, amilyenhez fogható az offline reklámok világában nem létezik. Egy internetes hirdetési felület közvetlen ügyfélszerző erejének a mérésére a legtöbb esetben landing paget használnak, az AdWords rendszerében hirdetve azonban e nélkül is pontos adatokat kaphatunk a konverziókövetés használatával.

A konverziókövetés gyakorlatilag azt követi nyomon, hogy a hirdetésünkre kattintó látogatók elvégzik-e az oldalunkon azt a műveletet, amelyet szeretnénk. Ilyen figyelt tevékenység lehet egy kapcsolatfelvételi form kitöltése, hírlevélre történő feliratkozás, rendelés leadása, vagy mobilon böngészők esetében akár a hívás gombra kattintás is.

Az AdWords rendszerében elérhető konverziókövetés segítségével konkrét statisztikákat kaphatunk arról, hogy a hirdetésünkre kattintó internetezők hány százaléka hajtott végre az oldalunkon konverziót, hány kattintásra és mennyi pénzre volt szükség egy konverzió létrejöttéhez, így azt is láthatjuk, hogy az adott hirdetés nyereséget termelt-e számunkra, esetleg deficites volt.

Ennek az eszköznek a megfelelő használatával, ha kellő szakértelemmel párosul,  elérhetjük, hogy a kampányaink mindig nyereségesen fussanak, így a reklámra fordított pénz valóban befektetés legyen, és ne költség.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago