Keresőoptimalizálás

A linképítés népszerű módjai

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a weboldalra mutató linkek számának gyarapítása. A Google szemszögéből a legtisztább módja, hogy olyan színvonalas tartalmakat hozunk létre, hogy más weboldalak átvesznek tőlünk cikkeket, híreket és forrásként megjelölik a honlapunkat. Amennyiben ezt a módját választjuk a linképítésnek, akkor maradéktalanul eleget teszünk a Google ezzel kapcsolatos irányelveinek és nem kell tartanunk attól, hogy linkekkel elkövetett csalás miatt büntetést kap a weboldalunk. A hátránya viszont az, hogy nagyon sok releváns, hírértékű, vagy magas szakmai színvonalú tartalmat kell ehhez létrehoznunk és még így is hosszabb időbe telhet a jó helyezések elérése.

A linképítés másik változata, ha PR cikkek írásába kezdünk, majd ezeket megfelelő Google bizalommal rendelkező oldalakon publikáljuk. Ennek a módszernek a nagy előnye, hogy ha látogatott, ismert weboldalakon helyezzük el a PR cikket, akkor a linképítést össze tudjuk kötni brandépítéssel is. Ha ezzel a módszerrel végezzük a linképítést, akkor gyorsabb eredményre számíthatunk, azonban számolnunk kell azzal, hogy az igazán értékes helyeken komoly összegekbe kerülhet a PR cikk megjelentetése.

Népszerű módja még a linképítésnek a vendégblogolás is. Ennek a lényege, hogy kapcsolatba lépünk olyan blogokkal, portálokkal, amelyek vállalják, hogy egy-egy jól megírt cikkünket publikálják. Ez a kölcsönös hasznon alapul, ugyanis olyan cikket kell ehhez írnunk, amely jó eséllyel olvasottságot, nézettséget hoz az adott blognak, mi pedig a cikkben elhelyezett linkünkkel járunk jól.

Évekkel ezelőtt nagy népszerűségnek örvendett még a keresőoptimalizálók között a linkkatalógusok használata is, azonban Google Pingvin update hatására ez a linképítés mód jelentősen visszaszorult. Bár még napjainkban is lehet elérni eredményeket linkkatalógusok óvatos használatával, azonban aki csak erre alapozza a linképítését az nagy valószínűséggel be fog gyűjteni egy Google büntetést a weboldalára.

Érdemes még megemlítenünk a linkcseréket is, mint a linképítés egyik népszerű változatát. Azonban a linkcsere legalább annyi rizikót rejt magában, ha nem vagyunk elég körültekintőek, mintha linkkatalógusokkal szeretnénk erősíteni a weboldalunkat. A Google Pingvin ugyanis a linkcseréket is megbonyolította. Komoly veszélye van például annak, ha kulcsszavas sitewide, vagy footer linket cserélünk. Néhány ilyen link ugyanis borítékolhatóan hátrasorolást fog magával hozni.

Irodánk a keresőoptimalizálás és ezzel együtt a linképítés során csak olyan technikákat alkalmaz, amelyek nem hoznak magukkal Google büntetést, viszont költséghatékonyan és amennyire lehetséges gyorsan hoznak eredményeket. A linképítési stratégiánknak köszönhetően az elmúlt 12 év alatt nagyon sok weboldalt sikerült előkelő helyre juttatnunk a Google találati listáján, miközben egyetlen általunk kezelt weboldal se kapott Google büntetést.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago