Az idén megrendezett Google Marketing virtuális esemény során a Google vezetői a platform egészére nézve osztottak meg új innovációkat, változásokat és megvitatták a legfrissebb információkat az iparági szakértőkkel.
Körkép
Az előadást a Google üzleti vezérigazgatója nyitotta meg összefoglalva a világ jelenlegi helyzetét, ahogy továbbra is folyik a küzdelem a COVID ellen. A vezérigazgató kifejezte háláját azok iránt, akik könnyebbé és biztonságosabbá tették az emberek számára az áruk megtalálását, akik lépést tartottak a digitális átállás változásaival, illetve azok iránt is, akik változtattak, innováltak és megmaradtak.
Kitért arra is, hogy a vakcinák kiosztása ellenére sok ember, vállalkozás és iparág küzd még a COVID elképesztő kihívásaival és bár nehezebb időket élünk most, nagyobb hatásokat is el lehet érni, mivel igazi lehetőség van más vállalkozások és partnerek megsegítésére. A Google célja, hogy segítsen a vállalkozásoknak navigálni ebben az egyedülálló digitalizációs pillanatban, ennek következtében több interakciójuk volt a partnerekkel a pandémia éve alatt, mint egy normál évben:
– több mint 70.000 egyedi elemzés a Google adataival
– 20%-kal több e-mail és telefonhívás az ügyfelek részéről
– 10%-kal több találkozás ügyfelekkel
A pandémia elhatalmasodása után a Google azt tapasztalta, hogy kereskedelmi adatok biztosításával képes segíteni a vállalkozásoknak. Bár a helyreállás mértéke változó a világ különböző pontjain, az előrébb levő országok adatait felhasználva, támogatni és informálni lehet azokat az országokat, amelyek még a kihívások sűrűjében vannak. A nagyvállalat továbbra is be fog fektetni a vállalkozások megsegítésébe, amely által ezek gyorsan tudnak majd változtatni és a jövőre felkészülni.
Az előadás fő területei
A virtuális esemény során olyan technológiákat és termékeket mutattak be, amelyek 3 nagy területen lesznek hasznosak a vállalkozások átállásának a megsegítésében:
- Az adatvédelem tekintetében Jerry Dischler, a Google Marketing alelnöke beszélt egy biztonságos világ megalkotásáról és megosztotta elképzeléseiket a hirdetési termékek ütemtervéről.
- A mérések kapcsán Vidhya Srinivasan a Google Marketing szintén alelnöke beszélt a böngésző-sütik nélküli világról és a jövőbiztos vállalkozások megteremtéséről, melynek fő elemei a first-party adatok és az automatizált marketing insights lesznek. Az utóbbiról Darshan Kantak termékmenedzsment alelnök nyilatkozott.
- A kereskedelem jövője kapcsán Bill Ready, a Google kereskedelmi elnöke beszélt a kereskedők jövőjéről, amelyben a brand lesz a vásárlási élmény középpontjába és fő prioritást fog élvezni a vásárlói hűség.
A marketing jövőjének építése
A bevezető után folytatta az előadást és kiemelte, hogy bár a világ helyzete miatt nehezebbé vált a feladatuk, mégis egy összefogás által legyőzhetőek a jelenlegi nehézségek és fel lehet készülni a jövő kihívásaira. Az emberek ötleteinek, megfigyeléseinek és javaslatainak köszönhetően teljesen átalakították a 2020-as ütemtervüket. Elsőként az Insights Page lett bevezetve, amely specifikus rálátást ad egy vállalkozásra, hogy ezáltal új lehetőségeket tudjon találni.
Ezt követően kiderült, hogy a Curbside pickup (utcán átvehető) a Local Inventory Ads (helyi készlethirdetések) részeként segít a helyi vásárlóknak jobban és biztonságosabban hozzájutni a kívánt termékekhez. Továbbá a Local Services Ads (helyi szerviz hirdetések) keretein belül engedélyezve lettek az időpontfoglalások, amely által az emberek könnyebben tudnak kapcsolatba kerülni helyi megbízható professzionális vállalkozásokkal, amelyek megbízhatóságára a Google Guarantee a garancia.
Performance Max kampány
A Performance Max kampánytípusra vonatkozó tervek is nyilvánosság elé kerültek, amely által a hirdetők egy kampányból tudnak új módon vásárolni Google hirdetéseket, amibe beletartozik a YouTube, a Display, a Keresési, a Discovery, a Gmail és a Google Térkép is. Ez az új kampánytípus kiválóan kiegészíti a Keresési kampányokat és 3 módon segít a teljesítmény maximalizálásában:
- Segít megtalálni több konvertáló felhasználót a Google Ads Inventory-ban, anélkül, hogy több kampányt kellene egyszerre kezelni.
- A Google legjobb teljesítményét támogatja olyan módon, hogy közben a vállalkozások legfontosabb céljai is előtérben maradjanak.
- Gazdagabb bepillantást ad az automatizálásba és arra is, hogy ez hogyan válik egy vállalkozás javára.
A kezdeti tesztfázis pozitív eredményei miatt, a Performance Max kampány ki lesz bővítve több ezer további hirdető számára globális szinten és a teljes elindítás is tervben van az idei év második felében.
Változások az adatvédelem területén
Dischler alelnök is kitért a COVID nehéz időszakára, és hogy a változások közepette az adatvédelem továbbra is fő prioritás a Google szemében az összes fogyasztói termék, szolgáltatás, illetve az összes hirdetési termék kapcsán is.
A Google – elmondása szerint – tisztában van azzal, hogy felelős tiszteletben tartani az emberek magánéletét és megvédeni az adataikat, ezért soha nem kereskedik a személyes adatokkal, nem használnak fel érzékeny információkat, illetve a Drive, Gmail és Google Fotók felületén tárolt tartalmat hirdetési célokra. Ezek azok a vezérelvek, amelyek irányadóak a számukra és nem fognak ezen változtatni.
A sütik nélküli internet
Az emberek 81%-a szerint az adatgyűjtés kockázata sokkal nagyobb, mint annak előnyei és nagy az aggodalom azzal kapcsolatban, hogy miként követik őket az internetes böngészés közben. Az emberek tehát bizalmatlanok és nagyobb biztosítékot szeretnének kapni azzal kapcsolatban, hogy nem élnek vissza az általuk megadott adatokkal.
Fontos visszaszerezni az emberek bizalmát és a Google célja – elmondása szerint – mindig is egy olyan szabad és nyitott internet megteremtése volt, amely egyben megvédi a felhasználók személyes adatait is.
Ennek hatására még 2020-ban jelentették be, hogy 2022-re fokozatosan kivezetik a harmadik féltől származó sütik támogatását a Chrome-ból. Miután a sütik kikerülnek majd a weboldalakról, nem lesz helyettük egy újabb követő alternatíva alkalmazva, hiszen ez már nem egy működőképes opció.
A sütik nélküli internet megteremtéséhez 3 tényező elengedhetetlen a cégeknél:
- Jobb kapcsolat kiépítése az ügyfelekkel, amely mindig is kulcsfontosságú volt a sikeres vállalkozáshoz és ez ma fontosabb, mint valaha. Ez alapfeltétele a jóváhagyott first-party adatok megfelelő használatának, ami egy mély elkötelezettség a felhasználók iránt.
- Az automatizálás és a gépi tanulás lehetővé teszi az előremutató marketinget, segítve a legfontosabb minták és trendek azonosítását. A megfelelő automatizálás lehetővé teszi a hatásos, biztonságos hirdetések kiválasztását és mérését.
- Végül pedig fontos elköteleződni olyan új technológiák mellett, amelyek az adatvédelem megőrzését szolgálják, mint a Chrome Privacy Sandbox, amely egy jó irány lehet az ipar számára.
A jövő e-kereskedelmét építve fontos a vásárlók és eladók összekötése oly módon, hogy ez elérhető legyen a teljes ökoszisztéma számára. A videók területén a YouTube egy olyan rendeltetési hely lesz, amely mind a felfedezést, mind a cselekvést ösztönzi, ahol a vállalkozások új ügyfeleket tudnak szerezni. A Google Ads kapcsán egy olyan jövő elé nézünk, amelyben automatizálást lehet használni a célok leghatékonyabb és leggyorsabb elérése érdekében. A mérések esetében pedig biztosítva lesznek az adatvédelmi betekintések.
A mérés jövője
Vidhya Srinivasan előadásában a mérés jövőjének módjairól elsőként azt ajánlotta, hogy a vállalkozásoknak érdemes a first-party adatokra építeni a mérési stratégiájukat és ezt követően lehetőséget adni a felhasználóknak, hogy dönteni tudjanak az adataik felhasználásáról. Majd kiemelte, hogy továbbra is működőképes a jelentéskészítés és ahol adathiányosságok merülnek fel, ott modellezett adatok funkcionálnak.
A vállalkozásoknak fontos felkészülniük arra, ami majd ezután fog jönni és kezdésként szükség van egy tervre, ami előmozdítja a jóváhagyott first-party adatok begyűjtését és felhasználását a mérési stratégia kapcsán. A marketing alapját az ügyfelekkel történő direkt kapcsolatoknak kell képezniük és erre lehet felhasználni a weboldal-címkézést, amely által megvalósítható a biztonságos mérés. A címkézés megfelelő megvalósításával jobban meglehet mérni és felhasználni a konverziókat.
Ügyfélegyezés
Továbbá egy új módszert is bevezetnek a konverziók mérésére, amely akkor is jó lesz, amikor a sütik már nem lesznek elérhetőek. Ez olyan továbbfejlesztett konverziókezelés, amely jóváhagyott begyűjtött adatokra épül, mint például a megadott e-mail címek. Nagy mintavétel nagy pontosságot ad a konvertálókra, hogy miként teljesítenek a hirdetések a Google platformján belül.
A mérés mellett a first-party adatokból származó megfigyelések segíthetnek egy jövőbiztos közönségstratégia felépítésében. Az ügyfélegyezés segíthet a releváns tapasztalatok megosztásában és az ügyfelekkel való kapcsolat elmélyítésében. Az ügyfelek pedig elmélyíthetik a kötődésüket a vállalkozás brandje iránt miközben döntenek az adataik felhasználásáról. Mivel ez a kapcsolat rendkívül fontos, a Google az ügyfélegyezést elérhetővé teszi majdnem minden hirdető számára.
Hozzájárulási mód
Ezt követően Srinivasan alelnökasszony rátért új eszközök bemutatására, amelyek a felhasználók személyes adatait védelmezik. A tavalyi évben bemutatott Hozzájárulási mód egy olyan funkció, amely által új címkebeállítások váltak elérhetővé, amelyek a tagek viselkedését befolyásolták a felhasználók sütivel kapcsolatos döntése előtt és után. A Hozzájárulási módban kifejlesztett konverzió-modellezés által részletes konverziós információ válik elérhetővé, még akkor is, ha a felhasználók nem fogadják el a sütiket. Ezek a modellkonverziók segíteni fognak a kampányok hatékonyabb optimalizálásában és a jobb üzleti eredmények elérésében – állításuk szerint. Azért, hogy minél egyszerűbbé váljon a felhasználók adatbiztonsági döntéseiknek a tiszteletben tartása, új beleegyezési funkciók kerülnek be a Google Címkekezelőbe, amelyeket már mostantól engedélyezni lehet a Google Tag Manager beállításában.
A jóváhagyott és modellezett adatok kombinációja akkor lehet igazán hasznos, ha ezt egyértelmű, cselekvésre alkalmas jelentéskészítésre lehet felhasználni. A Google Analyticsen belül létrehoztak egy új hirdetői megjelenést, amely által mélyebb bepillantást lehet kapni a kampány teljesítményével kapcsolatban. Ebben az új beállításban egyszerre látni lehet a csatornák közötti teljesítményt, a hirdetési mutatókat, illetve a javaslatokat is, és össze lehet hasonlítani az attribúciós modelleket.
Továbbá a Keresési és a Display kampányok kapcsán be lesznek vonva érintő pontok a Display és a YouTube felületéről az összes attribúciós modell esetében. Ami újszerű lesz ezen kívül, hogy applikáción belüli konverziók is be lesznek integrálva.
Összefoglalva, a sütik nélküli világba történő átmenetet 3 pont képezi:
- A jövő alapja a first-party adatok
- A jövő a jóváhagyásra épül
- A jövő modellezve lesz
A kiterjedt mérések kiterjedt teljesítményt eredményeznek.
Új lehetőségek kiaknázása automatizálással
Az automatizálás előnyeiről Darshan Kantak alelnök nyilatkozott, aki kiemelte, hogy az automatizálás és a marketingtudás ötvözésével jobb teljesítményt lehet elérni és új lehetőségeket lehet találni, ráadásul úgy, hogy a megfelelő irányítás a vállalkozás kezében marad.
Reszponzív keresési hirdetések
A teljesítmény kapcsán tudni lehet, hogy az automatizálás nagyon eredményes tud lenni és ebben a reszponzív keresési hirdetések nagyon hatékonyak, amelyek során a kreativitás kombinálva van a Google gépi tanulásával, hogy relevánsabb és értékesebb hirdetések kerüljenek a felhasználók szeme elé. Az általános egyezés segít megtalálni a jól teljesítő lekérdezéseket és az új trendeket. Az intelligens ajánlattétel pedig valós időben optimalizálja az ajánlatokat, hogy elérje a teljesítménycélokat, még akkor is, ha a lekérdezés mennyisége és a konverziós érték változik.
Azok a hirdetők, akik adaptív keresési hirdetéseket alkalmaznak az általános egyezést és az intelligens ajánlattételt is használó kampányokban, átlagosan 20%-kal több konverziót látnak hasonló műveletenkénti költség mellett. Érdemes egy nagyon jól kitalált reszponzív hirdetést összerakni és engedélyezni legalább 4 darab bővítményt. Mostantól pedig még egyszerűbb lesz a változatos hirdetési bővítmények megadása, hiszen gazdag látványvilágot is lehet hozzá felhasználni. A képbővítmények már beta fázisban vannak és világszerte elérhetőek a hirdetők számára. A video hirdetéseket pedig már kombinálni lehet a legjobb termékekkel a merchant center adatbázisból.
Insights Page
A Google nemrég bevezette globálisan az Insights Page, Statisztika oldalt a Google Adsben, hogy a vállalkozások könnyebben fel tudják fedezni a rájuk vonatkozó trendeket. Az automatizáláson belüli javaslatok pedig segítenek a kampányokat csúcson járatni. Ezen kívül még a kulcsszóegyezési típusok is nagyon fel lettek fejlesztve: a pontos egyezés alapú kulcsszavakat érdemes jobban előtérbe helyezni, mint a kifejezésegyezést vagy az általános kulcsszóegyezést.
Az e-kereskedelem jövője – egy nyitott ökoszisztéma kiépítése
Bill Ready kereskedelmi elnök zárta a virtuális előadást és kiemelte, hogy számokkal igazolva meg tudták figyelni, ahogy az utóbbi időszakban az online vásárlás irányába terelődött a világ. Ahogy a vásárlási szokásaink változnak, azt lehet látni, hogy a vásárlóknak több vásárlási lehetőségre van szükségük és az e-kereskedelemben történő növekedési hullám óriási lehetőségeket tartogat a jövőre nézve.
A Google örömmel társul a Shopify-jal, hogy a kereskedőket könnyebb legyen felfedezni a Google platformjain és ezt a két rendszer között egy zökkenőmentes integráció fogja megvalósítani, amelynek része a Shop Pay fizetési rendszer a Google platformjain.
A Google fejlesztése ezen a területen 3 fő elemet vesz figyelembe:
- A nyitott ökoszisztéma kifejlesztése és megosztása.
- „A vásárlónak mindig igaza van” koncepció kiemelése, ami miatt a Google a legjobb felhasználói élményre teszi folyamatosan a hangsúlyt.
- A vállalkozásokat hagyni, hogy valóban a vállalkozásukkal tudjanak foglalkozni.
A Google célja, hogy segítse a vásárlókat megtalálni, amit keresnek és a vállalkozások boldogulását azáltal, hogy a két fél kapcsolatba kerüljön egymással. Ennek elérése érdekében 4 elem kiemelésével zárta előadását:
- Építeni egy nyitott ökoszisztémát, amelyben az összes kereskedő tudjon növekedni.
- A vállalkozások megsegítése, hogy elérjék a vásárlókat a kulcsfontosságú döntési pillanatokban.
- A vállalkozások esetében olyan élmény kiépítése, amely közvetíti a brand előzményeit, hogy olyan kedvelőkre tegyenek szert, akik visszatérnek, hogy újra meg újra részesüljenek ebből.
- A vállalkozások megsegítése a valós idejű tevékenységben a fogyasztói viselkedésekből.