Categories: Tippek

Prémiumhirdetés olcsóbban

A vállalkozások számára mind brandépítési célból, mind jó ügyfelek szerzéséért nagyon hasznos lehet a népszerű, nagy látogatottságú, színvonalas portálokon való reklám.

Ha azonban megnézzük ezeknek az oldalaknak a hirdetési ajánlatát, akkor azzal szembesülünk, hogy a legolcsóbb hirdetés-elhelyezés is 500.000 Ft/hét felett kezdődik. A legtöbb helyen komolyabb megrendelés esetén 10-20 % kedvezményt lehet nyerni, de még így is elég borsos ár ez. Van azonban egy legális marketing technika, amellyel ennek az árnak a töredékéért hirdethetünk az adott portálon.

Hogy lehet a hirdetési költség a töredéke?

A prémium hirdetési felületekkel rendelkező weboldalaknak szinte mindegyike működtet az oldalán CPC (kattintásonkénti fizetés) alapú hirdetési rendszert (pl. Google Adwords). Ha ismerjük az adott hirdetési rendszernek a működését, akkor azon keresztül töredékét kell csak fizetnünk a hirdetésért, mintha közvetlenül hirdetnénk a népszerű honlapon.

Példaként az egyik nagy presztízsű gazdasági portál adatait vegyük alapul.

Heti oldalletöltés: kb. 750.000

A legolcsóbb hirdetési felület: 515.000 Ft+áfa/hét

Tapasztalatok szerint egy jobb CTR (átkattintási arány): kb. 0,3 %, azaz kb. 2250 látogató fog jönni az oldalunkra.

Ha ugyanezen az oldalon a Google Adwords segítségével hirdetünk, akkor ugyanúgy 750.000 hirdetés-megjelenés után fog kb. 2250 látogató jönni az oldalra, de itt egy kattintásért kb. 85 Ft-ot kell fizetnünk. Így a 2250 látogató esetén 191.250 Ft-ot fogunk fizetni, ami töredéke, vagyis kevesebb, mint 40%-a annak, amit akkor fizetnénk, ha közvetlenül hirdetnénk az adott portálon.*

A CPC alapú hirdetési rendszer további előnye, hogy akkor is hirdethetünk, ha csak kisebb összeget (pl. 50.000 Ft-ot) szánunk a hirdetésre.  Ebben az esetben természetesen az oldalunkra érkező potenciális ügyfelek száma is kevesebb lesz.

A fent leírt megoldás hasznos azoknak, akik kevesebb pénzért szeretnének prémium oldalakon hirdetni, de hasznos azoknak is, akik egy adott hirdetési keretből a lehető legtöbbet szeretnék kihozni.

*Ez a számítás egy ideálisan beállított (működő) Adwords kampány adatait tartalmazza. Ha valaki még nem elég jártas a Google Adwords hirdetések optimális beállításaival kapcsolatosan, akkor ez a költség jóval magasabb is lehet. Ebben az esetben viszont hasznos lehet egy Google Adwords szakértőt megbízni a kampány kezelésével, aki egy kisebb megbízási díjért optimálisan le tudja futtatni a hirdetési kampányt, vagy érdemes lehet egy Google Adwords tanfolyamon részt venni. A Google Adwords szakértő díjával együtt is töredékébe fog kerülni a hirdetés, mintha közvetlenül a portál díjszabása szerint hirdetnénk.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago