Az interneten mind a keresőoptimalizálás, mind a Google Adwords preferálásának megvan a maga tábora. Ha azonban megvizsgáljuk a szerzőket, azt láthatjuk, hogy a két területet jellemzően azok állítják egymással szembe, akik egyiknek bár szakértői, de a másik területtel kapcsolatosan nem rendelkeznek kellő szakértelemmel. A kettő ugyanis nem állítható egymással szembe, ellenben tökéletesen kiegészítik egymást.
A keresőoptimalizálás hatása a Google Adwordsre
A Google Adwordsben lehetőségünk van egyrészt a Google keresési listáján hirdetni, másrészt a Display hálózatához tartozó népszerű weboldalakon megjeleníteni hirdetéseket. Mivel a Google számára a relevancia fenntartása kiemelt fontosságú, ezért a hirdetések rangsorolása, árszabása is nagy mértékben függ bizonyos relevancia-tényezőktől. Ha ennek figyelembe vételével szerkesztjük meg a hirdetési kampányunkat, akkor sokkal nyereségesebbé tehetjük azt, mint az alapbeállításokkal. Emellett a hatékonyságot még tovább fokozza, ha a céloldal minősége, optimalizáltsága is megfelelő. A Google Adwords a relevancia mérésére az 1-10-ig osztályozó Minőségi mutatót használja, amely függ a CTR (átkattintási arány) mértékétől, a hirdetés szövegétől, a céloldal minőségétől és néhány más relevancia-tényezőtől. Ha szeretnénk alacsonyabb hirdetési költségért több ügyfelet szerezni a Google Adwords rendszerében, akkor fontos lépés, hogy átvizsgáljuk és optimalizáljuk a honlapunkat. Az optimalizálásban egyrészt az on-site seóra, másrészt a felhasználóbarát felépítésre kell hangsúlyt tennünk.
A Google Adwords hatása a keresőoptimalizálásra
A keresőoptimalizálás első lépése, hogy kiválasztjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek legjobban lefedik a cég tevékenységét és érdemes rájuk optimalizálni. Ha nem lenne Google Adwords, akkor ezt a kulcsszó-kiválasztást találgatás vagy tapasztalat alapján lehetne megoldani. A Google Adwords kulcsszó-választó segítségével azonban statisztikai adatok alapján dönthetünk arról, hogy mely kulcsszavakkal érdemes dolgozni a keresőoptimalizáláskor. Egy cég esetében az lenne a legideálisabb, ha minden számára fontos kulcsszóra elöl tudna szerepelni a Google találati listáján. Ez azonban a keresőoptimalizálással csak hosszabb idő alatt valósulhat meg. Annak érdekében, hogy addig is tudjon ügyfeleket szerezni a Google segítségével, az Adwords-öt és a keresőoptimalizálást együtt érdemes használni. Abban az esetben, ha elértük a hosszú távú célunkat, és minden számunkra fontos szóra elöl szerepel a honlapunk, akkor is hasznos lehet számunkra a Google Adwords, ugyanis a Display hálózatának köszönhetően számtalan népszerű honlapon hirdethetünk kedvező feltételekkel. Ezt a lehetőséget mind ügyfélszerző, mind brand-építő marketingre tökéletesen lehet használni.
Egy másik fontos haszna a Google Adwordsnek a keresőoptimalizálás szempontjából, hogy a segítségével kikísérletezhetjük azt a hirdetési szöveget, amely a legtöbb látogatót hozza. Ezt a hirdetési szöveget utána érdemes használnunk honlapunk Meta description részében is, mivel ez a szöveg az, amely a legtöbb esetben a Google találati listáján rövid leírásként megjelenik az oldalunkról. Az interneten keresést végző személyek ezt a rövid leírást látják először honlapunkról, ez alapján fogják eldönteni, hogy meglátogatják-e a weboldalunkat, vagy átsiklanak felette. Éppen ezért nagyon sokat nyerünk azzal, ha ennek a rövid leírásnak a szövegét optimalizálni tudjuk az Adwords segítségével.
A keresőoptimalizálást és a Google Adwords-öt összevetve láthatjuk, hogy a kettő kölcsönhatásban van egymással. Egyik sem tud igazán hatékony lenni, ha a másikat figyelmen kívül hagyjuk.