Az Egyesült Királyság az első ország, ahol a digitális média teszi ki a reklámköltség felét

Az Egyesült Királyság az első olyan ország a világon, ahol a reklámköltség felét a digitális médiára fordítják.

Valamennyivel több mint 16,2 milliárd fontot fognak költeni a média minden formájára beleértve a TV, újságok, plakátok, rádió, az online és mobil, a tablet reklámokat is.

A digitális hirdetések aránya várhatóan 12%- val fog növekedni ebben az évben, ami 8.1 milliárd fontot jelent, amellyel az egyesült Királyság lesz az első ország ahol 2 font reklámköltségből 1 font a digitális médiára megy. A digitális reklámköltségek kiugrásának alapja az okostelefonok és a tabletek robbanásszerű elterjedése. A digitális kategória közül a mobil eszközökön 45%- al emelkedik a reklámköltség, mely 3.3 milliárd fontot.

Bill Fisher az eMarketer elemzője szerint a reklámipar számára jelentős esemény, hogy a digitális hirdetésekre költött összeg elérte az 50%- os határt. Az Egyesült Királyság reklámpiaca nevezetes arról, hogy erőteljesen használja az online hirdetéseket és gyorsan alkalmazzák a mobilreklámokat. Arányaiban tekintve a digitális csatornákra való költés mindig is magas volt, mivel sok BBC TV és rádió műsor jelenik meg reklám nélkül. Világszeret a digitális költségek 30%- át teszik ki a reklámköltségeknek. Az Egyesült Királyság régóta világvezető volt a digitális hirdetések arányában a teljes reklámköltséghez viszonyítva. Azonban 2018-ra Kína fogja átvenni a vezetést. 2018-ban a teljes reklámköltségeknek 56.5%- a digitális reklámköltség lesz az egyesült Királyságban. Kínában ez az arány 57,2%. Az eMarketer jelentésének további része bemutatja, hogy a TV reklámok 3,2%- al fognak emelkedni ebben az évben, ami 4 milliárd fontot jelent.

Ebben az évben először az Egyesült Királyságban a digitális hirdetés 2X értékesebbé válik a TV hirdetéseknél. Az Egyesült Királyságban a nyomtatott médiában való hirdetések 4%- al fognak csökkenni, ami 1,9 milliárd font.

Digitális hirdetési költségek aránya a teljes hirdetési költségekhez viszonyítva országonként 2015-ben

1.   Egyesült Királyság 50%

2.   Norvégia 45%

3.   Kína 43.6%

4.   Ausztrália 43.3%

5.   Németország 43.1%

6.   Hollandia 35.4%

7.   Kanada 34.3%

8.   Egyesült Amerikai Államok 31.3%

9. Svédország 30.5%

10. Dél Korea 28.4%