Youtube

A tinik, akik YouTube-nézésből élnek

A Neverthink egy válogatott, témákba sorolt csatornákból álló internetes videógyűjtemény. Akár a háttérzajként szóló tévét, ezt is bekapcsolhatod főzés vagy takarítás közben, vagy ha csak szeretnéd, hogy menjen valami, de nem tudod, mit néznél.

A finnországi Helsinkiben a Neverthink csapata egész nap YouTube-videókat nézve állítja össze a csatornák műsorát.

Noa Junno (18) a Lifestyle, a Creativity és a Millennial AF csatornákért felel. „Mindig is imádtam ezeket a videókat, és most a munkám részeként nézhetem őket mindennap!”


Az AWWW csatorna cuki videóit egy 17 éves tini válogatja.

Junno saját bevallása szerint több száz videót néz végig naponta. „És ezek csak azok, amik a munkához kellenek – mondja. – Ha végeztem velük, a szabadidőmben még több videót megnézhetek…”

Maija Mäkelä (16) a legfiatalabb kurátor a Neverthink csapatában. Részmunkaidőben dolgozik, és leginkább távmunkában. Ő felel a Learn Something és a Making Stuff csatornákért.

„Amit csinálok, egyáltalán nem tűnik munkának – mondja. – Szerintem iskola után mindenki néz YouTube-ot vagy Netflixet pihenésképpen. Igazából én is ezt csinálom, csak fizetnek érte.”

Jó, persze nem csak kamaszok dolgoznak a Neverthinknél, de a csapat átlagéletkora botrányosan alacsony.

Szóval milyen egy jó videó? A szerkesztők szerint rövid, érdekes, meglepő és jó minőségű – a régi, remegő felvételek itt nem rúgnak labdába.

A cukiságszakértő Sanni Leppä (17) felel az AWWW csatornáért. „Kiváló minőségű videókat igyekszem kiválogatni, lehetőleg aranyos háttérzenével” – mondja.

„Nagy előny, ha édes, ritka állatok is szerepelnek benne. A kiselefántok és a vörös pandák a kedvenceim!”


A Neverthink újragondolja a csatornaváltogatás fogalmát a YouTube-generáció számára.

Ez a munka lehet minden kamasz álma – és a Neverthink szerkesztőit mindenhol szájtátva hallgatják, valahányszor elmondják, mivel foglalkoznak.

„A többiek szerint nagyon menő munkám van. És igazuk van, tényleg az” – mondja Mäkelä.

„Az első reakció általában az, hogy »Ne már, kamuzol!«, aztán irigykednek, hogy milyen szerencsés vagyok, végül megkérdezik, hogy tudok-e nekik állást szerezni” – teszi hozzá Leppä.

Szóval, ha legközelebb a bőség zavarában nem tudod eldönteni, hogy mit nézz, tudod, mit kell tenned. Csak dőlj hátra, válassz egy csatornát, és hagyd, hogy Junno, Leppä, Mäkelä és a többiek végezzék a dolgukat.

Kovács Endre

Share
Published by
Kovács Endre

Recent Posts

Hogyan érheted el, hogy a weboldalad forrásként szolgáljon mesterséges intelligenciáknál (mint a ChatGPT)?

A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…

3 hónap ago

Stratégiai útmutató a meta leíráshoz (meta description)

A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…

5 hónap ago

A legújabb SEO trendek: Hogyan légy versenyképes az online környezetben

Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…

2 év ago

Mit érdemes tudni a ChatGPT-ről

A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…

3 év ago

Az a fránya kosárelhagyási arány!

Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…

3 év ago

Performance Max teljesítménymaximalizáló kampány

Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…

3 év ago