Emiatt történt, hogy számos vállalkozás kifejezte a nemtetszését az egyik fő marketing komponensének a leértékelésével szemben. Mit tegyél tehát, ha továbbra is használnod kell a felugró ablakokat vagy a közbeékelt hirdetéseket, de nem szeretnéd, hogy ez negatívan befolyásolja a SEO kampányod összesített eredményét? Nos, vannak még olyan módszerek, amelyekkel a pop-up ablakok hatékonyak lehetnek. Íme néhány tipp, amelyek segítséget nyújthatnak abban, hogy a SEO eredményeid kockáztatása nélkül alkalmazd ezeket.
A „közbeiktatott” kifejezés sokféle dolgot jelenthet; többnyire a felugró, a modális és az úgynevezett overlay felugró ablakokra vonatkozik. A Google büntetései kifejezetten a mobil platformon történő tolakodó közbeékelésre irányul, de nem minden ilyen minősül tolakodónak.
Lényegében a közbeiktatott ablakok spam jellegűek, nehezen zárhatóak be és csökkentik a felhasználói élményt a webhelyeden. Ezt a több tényt figyelembe véve, ha egy olyan honlap webmesterének számítasz, amely tele van közbeiktatott hirdetésekkel, akkor a weboldaladat büntethetik. Ugyanakkor a Google bejelentette, hogy az indexelés most a mobil platformra fókuszál és ez jelentősen befolyásolja a keresőmotorok eredményoldalain (SERP) történő helyezkedést.
Néhány példa a tolakodó közbenső hirdetésekre:
Az első telefonban egy szokásos tolakodó pop-up ablak látható. A második és a harmadik telefon esetében önálló tolakodó pop-up ablakok vannak kiemelve. Figyeld meg, hogy ezek mindegyike megzavarja a felhasználói élményt a tartalom olvasása közben – ami miatt gyakorlatilag tolakodóvá válnak.
Másrészt vannak olyan hirdetések, amelyek kapcsán korábban a Google nyomatékosan kifejezte a nemtetszését és büntetett is miattuk. Ezek a következők:
John Muelller, a Google szakembere azonban megerősítette, hogy a kilépési szándék által közbeiktatott felugró ablakok továbbra is engedélyezve vannak. Azonban nem a legjobb ötlet az ilyen típusú közbeékelt ablakokra támaszkodni, hiszen semmi jó nem származik a látogatók bosszantásából.
Mint már említettük, a Google továbbra is tolerálja a nem tolakodó jellegű közbeiktatott hirdetéseket. Ezek általában az olyan közbeiktatott ablakok, amelyeket a törvény miatt kötelező megjeleníteni a tartalom korlátozása érdekében vagy a látogatók tájékoztatása miatt, az olyan lényeges információkról, amelyekről fontos tudniuk.
Ezekre kiváló példa a sütik használatáról szóló értesítések és az életkor-ellenőrző közbeékelt ablakok.
Másfajta pop-up ablakok, mint amilyenek a slide-in (becsúszó) és az inline (sorban levő) ablakok, banner hirdetések és a tabek is engedélyezve vannak, amelyek érthető módon sok helyet foglalnak a kijelzőn. Fontos arról is megemlékezni, hogy egy felugró ablak által elfoglalt hely optimális esetben 15% vagy kevesebb.
Ha nincs elegendő ismereted annak a megállapításához, hogy egy adott felugró ablak tolakodónak számít vagy sem, ezeknek a specifikus típusoknak a használatára érdemes fókuszálnod: felső banner hirdetések és becsúsztatható hirdetés dobozok, amelyek lehetővé teszik az oldal folyamatos, zavartalan megtekintését, miközben továbbra is könnyen bezárhatóak. Emellett ezek használata a felhasználói élményt sem rontja el. Ezzel párhuzamosan mindenképp érdemes kerülni a teljes képernyős átfedéseket, hirdetési modalokat és a welcome mat típusú hirdetéseket.
Ha nem tudod máshogyan megoldani és mindenképp ezektől a felugró és egyéb közbeiktatott ablakoktól függsz, akkor érdemes újratervezni ezeket, hogy kevésbé legyenek tolakodóak. Az egyik elsődleges változtatás lehet az ilyen közbeékelt ablakoknak az időzítése. Ahelyett, hogy minden alkalommal megjelenjen egy felugró ablak, amikor egy felhasználó az oldalra lép, úgy is időzítheted, hogy ez egy becsült idő után jelenjen meg, amikor a látogató már befejezi a tartalom elolvasását.
Továbbá a felugró ablaknak a megjelenési időtartamát is lehet korlátozni. Mindig emlékezz arra, hogy egy olyan pop-up ablak, amely 3 másodperc inaktivitás után eltűnik, jobb, mint egy, amely nem záródik be automatikusan. Nyilvánvaló, hogy az ilyen típusú felugró ablakok csak annyira hatékonyak, mint az oldal tartalma. Tehát, ha a tartalom nem képes a felhasználót az oldaladon tartani, akkor nem fogják látni a hirdetésedet sem.
Ha azt veszed észre, hogy ez rendszeresen megtörténik, akkor először a tartalommarketingre érdemes fókuszálni, nem pedig arra, hogy teletöltsd azt oldaladat hirdetésekkel.
Igen, ezek léteznek. A kétértelmű közbeiktatások megbüntethetik anélkül, hogy tisztában lennél azzal, hogy ezek nem engedélyezettek. Ilyenek például a nemzetközi webhelyek esetében a nyelvválasztó felugró ablakok, mivel ezeket továbbra is pop-up ablakoknak tekintik, bármennyire is hasznosak.
Tedd szokásoddá, hogy folyamatosan ellenőrizd az oldalad teljesítményét, ha a következő közbeékelt ablakokat használod: kapcsolódó bejegyzések, ragadós oldalsávok, élő csevegőmezők, megosztás gombok és kuponos felugró ablakok. Bár nincs bizonyítva, hogy ezek negatívan befolyásolnák a SEO kampányodat, még mindig jobb biztosra menni, minthogy megbánd a későbbiekben.
Vedd figyelembe, hogy a felugró ablakok alapvetően tolakodók, azonban vannak még bizonyos típusú közbeiktatások, amelyeket a Google tolerál. Azonban annak ellenére, hogy megengedettek, a közeljövőben mégis megbüntethetik ezeket, amikor a Google véglegesen eldönti, hogy megszabadul a felugró ablakok létezésétől.
Példák az engedélyezett felugró ablakokra:
Ezért fontos, hogy körültekintően járj el az ilyen típusú közbeiktatott ablakok használatával.
A legtöbb webmester a közbeiktatások leértékelése kapcsán, azzal a megoldással állt elő, hogy elrejtik a felugró ablakokat a mobil platform esetében, de továbbra is megtartják azokat az asztali verziónál. Számos olyan pop-up bővítmény létezik, amelyekkel csak bizonyos típusú platformokat célozhatsz meg. Vannak olyan webhely-bővítmények is, amelyek képesek elrejteni az összes tolakodó felugró ablakokat a mobil platformok esetében.
Ezzel együtt, mégis még mindig jobb elhanyagolni a pop-up hirdetések használatát, mivel a Google célja a legjobb felhasználói élmény megteremtése. Ilyen ütemben a közbeiktatásokat idővel lefogják értékelni és büntetni fogják, mert általában ahhoz köthetők, hogy rossz felhasználói élményt nyújtanak az embereknek.
Ha nem tudod elhagyni a közbeékelt ablakok használatát, találnod kell más tartós módszereket, amelyek által nincs szükség a felugró ablakok elrejtésére. Keress más alternatívákat a pop -up ablakok helyett, a webhelyed vagy márkád népszerűsítésére.
A felugró ablakok kihasználásának egyéb módja, hogy olyan oldalakra helyezd el ezeket, amelyek más forrásból is elérhetőek a Google keresési eredményoldalán kívül. Ez azért van, mivel a Google célként tűzte ki azoknak a felugró ablakoknak a minimalizálását, amelyek a találati listából egy adott weboldalra irányítva jelennek meg.
Azonban, azok a felugró ablakok továbbra is engedélyezettek, amelyek akkor jelennek meg, amikor a látogatók más forrásból érkeznek. Mindaddig, amíg a felhasználó és a webmester közötti történő dologról van szó, a Google semmit nem fog leértékelni és büntetni. Csupán az ezekkel kapcsolatos funkciókat értékelik le, tehát a keresőmotor eredményoldaláról a webhelyre jutás folyamatán kívül, a Google nem fog beavatkozni.
Másrészt, ha a webhelyed az organikus keresésektől függ és ez hatékony módszere a leadek generálásának, akkor a váltás nem szükséges. Csak ne feledd, hogy egy vagy két közbeiktatott ablak beépítése rendben van, de ha számos felugró ablakkal töltöd meg a webhelyedet, akkor végül megfognak büntetni.
A pop-up ablakok kulcsfontosságuak egy bizonyos márka/webhely hirdetése, marketingje szempontjából, de néha visszaélnek ezekkel és zavarják a látogatók tapasztalatait a webhelyeken. Ezért, ha te a pop-up és más közbeiktatott ablakoktól függsz, ez a cikk nagy segítség lesz számodra.
A mesterséges intelligenciák (MI-k) egyre gyakrabban segítik a felhasználókat információkeresésben, döntéstámogatásban és problémamegoldásban. De vajon…
A meta leírás (meta description) egy strukturált HTML elem, amely a weboldal tartalmának összegzésére szolgál,…
Az online keresőmotorok folyamatosan változnak és fejlődnek, így az SEO (keresőoptimalizálás) trendek is ezt igyekeznek…
A ChatGPT egy nyílt forrású, nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. A ChatGPT…
Egy webshoptulajdonos rémálma a nagy számú kosárelhagyó, ennek aránya egy 2022-es dán-amerikai felmérés alapján világszerte…
Az intelligens Shopping új generációjaként már elérhető a Performance Max, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, amely lehetőséget biztosít…