Húsvéti keresési trendek

Rengeteg vállalkozás a termékeit, szolgáltatásait az online keresésekre reagálva értékesíti. A karácsonyi nagy dömping mellett egy másik kiemelkedő kereskedelmi időszak a húsvét. Ilyenkor ételt, italt, csokit, ruhát, de szállást, programokra belépőt, valamint dekorációt és ajándékot is keresnek tömegével online – ráadásul konkrét vásárlási szándékkal!

Nézzünk meg pár jól szemléltető diagramot, ábrát!

A képen a 2017-es, 2018-as húsvéti termékek, áruk, programok megugrott kereséseit láthatjuk, ami a havi 250 ezerhez közelít. A különböző kereskedelmi kategóriák több ezres előfordulást produkáltak egy-egy hónapban.

A ’17-es ’18-as ünnepi keresésekben a mobiltelefonos böngészések már átvették a vezetést az asztali gépektől, vagyis ez a trend idén várhatóan még inkább fog növekedni, kierőszakolva a mobilbarát, reszponzív fejlesztéseket.

A régiós elosztást pedig a nem csak Budapestre hirdetőknek ajánljuk a figyelmébe.

 

Tavaly tavasszal az alábbi kifejezésekre: húsvéti játék, ajándék, ajándékötlet és csoki, az ünnepnaphoz közeledve egyre gyakrabban kerestek rá, és a böngészési dömping még csak most kezdődik!

Idén márciusban már jól látható, hogy egyre sűrűbben és többen keresik a leginkább a húsvéthoz kapcsolható áruk, szolgáltatások kulcsszavait, ráadásul nem csak a fővárosban, hanem az ország különböző, akár legtávolabbi pontjain is.

Végezetül összegezzük a látottakat: az ilyenkor aktuális termékprofilú vállalkozásoknak (de egyébként másoknak is) a weboldalukat (landing oldal) és online hirdetéseiket (Ads, Facebook, stb.) frissíteni, optimalizálni kell – és célszerű ehhez hozzáértő szakember tudását is igénybe venni!