Adaptív keresési hirdetés – Google Ads

A Google Ads (Adwords) felelős azért, hogy egy adott honlap hirdetésként a keresési eredmények tetején jelenhessen meg a megadott kulcsszavak alapján. Ahhoz, hogy mindig lépést tudjon tartani egy vállalkozás a Google aktuális hirdetésorientációs beállításaival, arra van szükség, hogy folyamatosan nyomon kövessük a fejlesztéseket, és hogy folyamatosan alkalmazkodjunk a meglehetősen gyakori változtatásokhoz.  

Napjainkban az internethasználók jóval kíváncsibbak és igényesebbek, mint bármikor korábban. A gyorsaság igényével használják az internetet – és olyan hirdetésekkel lehet megfogni őket, amiket egyszerre tartanak különlegesnek és relevánsnak. Ennek bizonyítására szolgál a Google egyik felmérése, mely szerint a mobilhasználók 91%-a vásárolt (vagy tervezte, hogy vásárolni fog), azt követően, hogy egy relevánsnak tartott hirdetéssel találkozott. Egy értékes/releváns hirdetés létrehozása nem könnyű feladat, nem csak mert figyelni kell a rendszer állandó változásaira, hanem mert ismerni kell hozzá a fogyasztói igényeket is. A kivitelezésben azonban segítik a munkánkat a Google folyamatosan megújuló termékei.

A Google legújabb újítása az Adaptív Keresési Hirdetés, mely a korábbiaktól abban tér el, hogy sokkal specifikusabb beállításokra ad lehetőséget, azaz használatával relevánsabb hirdetéseket lehet létrehozni, melyekkel a potenciális vásárlók magas százaléka elérhetővé válik. Ez a funkció még csak BÉTA verzióban érhető el, így jelenleg csak a hozzánk hasonló Google partnerek számára elérhető, de a tesztelési folyamat végén remélhetőleg közkinccsé lesz téve ez a fejlesztés is.

Az Adaptív Keresési Hirdetés előtt a hirdetések elkészítésénél csak egy 80 karakteres leírásmező állt rendelkezésünkre arra, hogy az adott oldal felkereséséhez kedvet ébresszünk a potenciális vásárlókban: ez változik meg most, ugyanis egy Adaptív Keresési Hirdetésben kettő helyett három címsort jelenítenek meg, illetve két, legfeljebb 90 karakteres leírásmezőt is hozzá lehet majd adni a hirdetéshez.  Ezzel sokkal változatosabb és figyelemfelkeltőbb hirdetések hozhatók létre, melyre nagyobb valószínűséggel kattintanak majd a vásárlók. A végleges verzióban még jobb lehetőségeink lesznek, ugyanis akkor már akár 15 különféle címsor, és 4 leírást is megadhatunk majd, melyeket a Google Ads a keresési lekérdezésektől függően automatikusan kombinálva jelenít majd meg a felhasználónak, tehát még személyre szabottabb módon jeleníti majd meg számukra a Google a vállalkozás ajánlatait.