7 drága Google Adwords hiba

Adwords: költség vagy haszon?Az elmúlt évek Adwords kezelői időszakunk alatt nagyon sok Adwords hirdető kért meg minket, hogy vizsgáljuk át a kampányukat és tegyünk javaslatot, vagy adjunk tanácsot a hatékonyság növelésére. Az alábbiakban bemutatunk párat a leggyakoribb és legdrágább hibák közül.

Kulcsszavak rossz beállítása

A leggyakoribb hiba, amikor a kulcsszó típusokat, kulcsszavakat, kizáró kulcsszavakat rosszul állítják be és ennek eredményeképpen olyan szavakra is megjelenik a hirdetés, amelyekre biztos nem fog hozni ügyfelet, csak a költséget szaporítja. Ha jók is a beállításaink, akkor is érdemes rendszeres időközönként ellenőrizni, hogy milyen szavakra jönnek az oldalunkra a kattintások.

Kulcsszavas és display kampány egyben

Az Adwords rendszerében van lehetőség megjelenni a Google találati listáján a számunkra fontos kulcsszavakra, de ott lehetünk rengeteg olyan honlapon is, amelyek Google hirdetéseket jelenítenek meg. Ez utóbbit nevezzük display hirdetéseknek. A két hirdetési területet különböző beállításokkal és különböző célra lehet használni, mégis sok hirdető a kettőt egy kampányban, alapbeállításokkal futtatja. Sok új ügyfél kampányának az eredményességét vizsgáltuk már meg az évek során és ahol ez a hiba volt, ott kivétel nélkül nagyon sok pénz folyt el feleslegesen.

Nem mérik az eredményességet

Az online kampányok nagy előnye, hogy nagyon precízen lehet mérni az eredményességét (konverziókövetéssel, landing page-vel, stb). Ha egy kampány nyereséges, akkor arra érdemes költeni. Ha pedig látjuk, hogy egy kampány csak veszteséget termel, akkor azt vagy kijavítjuk, vagy megszüntetjük. Sokan ennek ellenére mégsem mérik a hatékonyságot, így a vakszerencsére bízzák, hogy hoz-e hasznot a hirdetésük, vagy nem.

Nem használják a területi szűkítést

A Google Adwordsben be tudunk állítani területi célzást, ami rendkívül hasznos, ha valaki nem az egész országban kínál terméket, szolgáltatást, hanem csak egy adott régióban. pl.: Minek hirdetnénk Csongrád megyében, ha ügyfelekre csak Budapesten számíthatunk.

Nem használják a mobil ajánlatkorrekciót

Egyre többen interneteznek mobilról, de sajnos még a weboldalak jelentős része használhatatlan mobilkészüléken. Abban az esetben, ha nem reszponzív weboldalunk van, akkor érdemes mobilajánlat-korrekciót beállítanunk, hogy az Adwords keretünk ne a mobilon internetezők kattintásaira menjen el.

Nem adnak meg maximális cpc limitet

Az Adwords rendszerében egyrészt a beállítások minőségétől, másrészt a licit mértékétől függ a hirdetések sorrendje. Abban az esetben, ha optimálisan van beállítva a kampányunk, de nem adtunk meg maximális kattintási árra korlátot (CPC limitet), akkor addig fog emelkedni az egy kattintásra jutó ár, amíg mindenkit meg nem előzünk. De mi történik akkor, ha egy konkurensünk sem adott meg korlátot? Akkor határ a csillagos ég. Ennek a hibának az eredményeképp szokott létrejönni, hogy előfordulnak olyan kulcsszavak és hirdetések, amelyeknél 1 kattintás többe kerül, mint amennyit 1 ügyfélen nyer a hirdető.

Nem foglalkoznak a minőségi mutatóval

A minőségi mutató segítségével láthatjuk, hogy mennyire állítottuk be jól az Adwords kampányunkat. Ha nagyon alacsony a minőségi mutatónk, akkor még az is előfordulhat, hogy meg se jelenik a hirdetésünk. Ha azonban megjelenik alacsony mutatóval, akkor biztosak lehetünk benne, hogy sokkal többet kell fizetnünk egy kattintásért, mint a konkurenciának.